Re: Monitory 15'' - dalsze pytania

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Mon 18 Dec 1995 - 23:30:22 MET

@elpis.sgh.waw.pl,@man.lodz.pl: napisal:
> [...] Po dlugich wahaniach kupilem w koncu DAEWOO 1502B1. Mam w
> zwiazku z tym kilka pytan (problemow):
> 1. W Win w gornym rogu jest rozowy pasek nad ekranem, jednak jest on
> zalezny od wyswietlanego obszaru tzn. przesuwa sie wraz z
> rozszerzaniem, zwezaniem, przesuwaniem obrazu - tak wiec wydaje sie to
> zalezne tylko od karty graficznej (np moge tak przesunac obraz, ze
> pasek jest niewidoczny) Czy moze to byc jednak spowodowane wada
> monitora ?

Zapewne nalezy to wiazac z problemami ze zbieznoscia monitora (jesli jest
to rozmycie barw gornej krawedzi obrazu). Moj 1502B tego nie ma, wiec
lepiej nawet zawiez monitor do sklepu i sprawdz u nich - i jakby co wymien.

> 2. Niekiedy obraz jest jakby obrucony o stopien tzn w jednym rogu linia
> wokol ekranu jest o 1 kratke od krawedzi ekranu a w drugim rogu na
> samej krawedzi lub nawet poza ekranem. Jednak nie ma reguly - raz jest
> rowno, jaz krzywo ( w tym samym trybie 800*600*72hz ).
> Pytanie jest to samo - Czy to karta nie wyrabia na tej czestotliwosci
> (jest dosc stara - 3.5 letnia) czy tez nalezy zwrocic/reklamowac
> monitor.

Wszystko jest mozliwe. Wiedz, ze w kazdym razie nie ma monitorow idealnych.
Moj ma lekko wklesla gorna krawedz obrazu (w stopniu zupelnie nie
przeszkadzajacym), u znajomego obraz jest lekko przechylony (roznica do 3
linii). Mimo to uwazam je za dobre egzemplarze. Kwestia wyboru.

> 3. W tym samym trybie obraz potrafi byc przesuniety o kilka kratek w lewo
> badz prawo np w NC(720*400*70hz) i Cubic Player

U mnie (chyba w 640x480 90Hz ?) tuz po wlaczeniu, obraz jest przesuniety
w prawo o jakies 2 piksele, po paru minutach wraca na srodek. W koncu sie
przyzwyczailem...

> Z gory dziekuje za odzew
> Lukasz Bajonski ( lbajon_at_sgh.waw.pl )

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_man.lodz.pl        |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |
\==================== http://www.man.lodz.pl/users/mwilk ======/