Re: Klopoty z DOS-em

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 16 Dec 1995 - 11:10:44 MET

Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:

> [ciach]

> 1. A co bys zaproponowal komus kto ma zainteresowania podobne do Twoich
> ale na Linuxa przeznaczyl 350 MB zaledwie, bo reszte zajmuje OS/2 ?
> 2. Co to jest Mach4 ?
> 3. Co to jest i386 PM ?

> Grego

Czemu nie. Ja tez chetnie bym dal OS/2 wiecej tyle ze nie mam po co.
Po prostu chwilowo nie mam forsy na kupienie dobrego kompilatora pod to
a emx+gcc to nie jest szczyt marzen. Spiracic to tez raczej trudno,
bo skad; ludzie, z ktorymi rozmawiam na temat OS/2, ich drugie pytanie
brzmi czy mam kompilator inny niz emx+gcc...

Mach4 - system operacyjny napisany przez utah i arizone (uniwerki),
mikrokernel (obecnie nawet podobno nanokernel choc jeszcze nie wiem
jak to ma wygladac), wielowatkowosc, ujednolicony system dostepu do
zasobow (przez cos co sie nazywa porty) jak i komunikacji,
wieloprocesorowosc (tzw. norma). System jest rozproszony i calkiem
niezle radzi sobie z ogolnie dostepnym sprzetem. Jest bardzo nowy,
nowszy jest tylko jak na razie plan9.

i386 PM - Intel 386 processors protected mode.

                                Stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl