Re: Linux-proste pytania dla znawcow

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 15:44:31 MET

mrowieck (mrowieck_at_icslab.agh.edu.pl) napisal:
: Poniewaz z komputera korzysta oprocz mnie kilka osob
: "cywilnych" wazne sa dla mnie nastepujace rzeczy:
: Co z sesjami DOS-a , na ile sa one kompatybilne z czystym
: dos-em
: (chodzi zwlaszcza o gry korzystajace z trybu protected)
: czy jest jakis sposob na puszczenie w X-windows programow
: Windows(Word 6.0,Excel)

  Zastanow sie dobrze o co Ci chodzi -- bo najlepszym emulatorem DOSa
i Windows sa same DOS i Windows. Nie ma sensu zakladac Linuxa po to
zeby pod nim emulowac DOSa. Tym bardziej, ze ta emulacja pozostawia
wiele do zyczenia, np. tryb protected jest nie do uzycia. (tym
niemniej jest emulacja DPMI, a wiec DOOM, heretic, descent..)

: Jakie wymagania ma X-windows (memory,procesor)

  8M ram. Dowolny procesor. Przy 8MB jest do zycia jezeli nie
szalejesz. Przy 12MB pracujesz juz komfortowo, przy 16MB pelen
luksus. Tu natomiast nikt Ci nie bedzie wmawial ze potrzebujesz
Pentium zeby uruchomic spreadsheet, bo tak po prostu nie jest. Na 386
z 8MB ram Xy sa calkiem uzywalne.

: Gdzie sa jakies strony WWW ktore by sie zajmowaly LINUX-em

  Wszystko co Ci bedzie potrzebne znajdziesz pod:

http://sunsite.icm.edu.pl/pub/Linux/Documentation
ftp://sunsite.icm.edu.pl/pub/Linux/sunsite.unc.edu/

Mirrorowane codziennie, zawsze aktualne.

pozdrawiam,
jwr
Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr jwr_at_icm.edu.pl