Re: Linux-proste pytania dla znawcow

Autor: Micha/l Ko/lodziejczyk (miko_at_gumbeers.elka.pg.gda.pl)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 12:37:31 MET

mrowieck (mrowieck_at_icslab.agh.edu.pl) wrote:

: Po probach z roznymi "systemami" operacyjnymi dochodze do
: wniosku ze jednak UNIX to jest to.

Slusznie ;-)

: Mam w zwiazku z tym proste pytanka do osob pracujacych w
: LINUX-e (a grupa ta wyglada na liczna )
: Poniewaz z komputera korzysta oprocz mnie kilka osob
: "cywilnych" wazne sa dla mnie nastepujace rzeczy:
: Co z sesjami DOS-a , na ile sa one kompatybilne z czystym
: dos-em
: (chodzi zwlaszcza o gry korzystajace z trybu protected)
: czy jest jakis sposob na puszczenie w X-windows programow
: Windows(Word 6.0,Excel)

Musisz pamietac, ze zarowno dosemu jak i wine sa w fazie "rosniecia",
czyli na razie sa to raczej "dema" niz powazne programy, ale za to szybko
sie rozwijaja. Z trybem protected moga byc problemy. Word 6 komus udalo
sie uruchomic, ale nalezy to potraktowac jako wielki sukces a nie regule.

: Czy i jakie istnieja free lub sharewar-owe narzedzia do
: tworzenia SQL-owych baz danych pod Linux-a

Istnieje dosc duzo, ale konkretow nie podam bo sie tym nie zajmuje.

: Jakie wymagania ma X-windows (memory,procesor)

Minimum 4 MB RAM, zeby chodzily XWindowsy, a jesli pod XWindowsami maja
chodzic jakies wieksze programy graficzne, to lepiej miec wiecej RAMu.
Procesor moze byc 386

: Gdzie sa jakies strony WWW ktore by sie zajmowaly LINUX-em

Np. www.linux.org, sprobuj tez warszawskiego sunsite'a.

: Marcin.

        Michal

--
Electronics, Politechnika Gdanska ( Technical University of Gdansk ), Poland