Re: 486/120Mhz a P-75

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 11 Dec 1995 - 00:17:17 MET

Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl) wrote:
: Jarek Lis napisal(-a) :
: > E, inne problemy powoduja niespokojny sen:
: > 1. Czy jak kupie, to z moja plyta glowna bedzie dzialal?
: To trzeba kupic dobra plyte glowna. Np. ASUS PVI-486SP3 ...
Przed sprawdzeniem pewnosci nie masz. Czy taka plyta nie jest przypadkiem
drozsza niz typowy procesor i tania plyta?
A co bedzie (odpukac), jak Ci ta plyta padnie. Znajdziesz druga taka sama?

: > 2. Czego w przyszlosci nie bede mogl zainstalowac?
: Nie wiem, w przyszlosci to i tak trzeba bedzie sprzedac wszystko, aby kupic
: cos nieco lepszego. I, tak dla pocieszenia, Intel wraz z M$ sie o to juz
: postara.
No, nie tylko o software tu chodzi. Zastanawiam sie, czy mozesz dowolnie
zmieniac karty graficzne i sterowniki SCSI.

: > 3. Czy mi sie uda to sprzedac....
: O tam od razu sprzedac. Ja caly czas mysle (no moze tak od roku) ze sprzet
: mam do pracy a nie do sprzedania. Ostatni moj zakup (dwa miesiace temu) to
: byl procesor.

Bezczelnie zapytam, co zrobiles ze starym?

A sprzet do pracy do mozesz miec chyba tylko w sytuacji, jak masz urzad
pocztowy, jeden program, i potrzebujesz druga filie otworzyc. Wtedy wiesz,
ze to co dziala teraz, przez 5 lat bedzie dzialac. Juz w banku, sklepie, czy
fabryce bedzie gorzej - tam jednak wymagania sie zmieniaja, nowe programy
wymagaja nowego sprzetu, i rozbudowywac trzeba czesciej. Jeszcze w duzej
instytucji nie ma problemu - kupuje sie nowy, a stary sprzet jeszcze sie
komus innemu przysluzy. Ale prywatny komputer? Najwiecej traci, jak
sie go przez 3 miesiace nie zmieni.

: > A tak w ogole, to jak na moj gust Intel popelnil duzy blad. Zamiast
: > przerabiac P60 na breloczki, trzeba bylo domalowac do nich SX, i sprzedawac,
: > za 1/10 ceny! W koncu od czasow 486 wiadomo, ze SX to ten z uszkodzona
: > czescia zmienno-przecinkowa.
: > A przy takim dumpingu - zegnajcie AMD, Cyrix, UMC ze swoimi 486...
:
: Cholera, ciekawy pomysl. Ale mial jeden bug - plyty nie przewidywaly Pentium
: SX (a moze sie myle ?!?!).

A po co przewidywac - przeciez to ciagle ten sam procesor i ta sama plyta,
tylko tym razem klient nie ma prawa narzekac, ze wynik jest troche
niedokladny.

A swoja droga widze nastepny rynek - Plyty z opcja 'Pentium SX'. Czyli malym
programikiem do walki z bledem w biosie, a nie na dyskietce.

Pozdrowienia,
Jarek.