Re: Moralny wybor systemu operacyjnego [Bylo: WIN95]

Autor: Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Fri 08 Dec 1995 - 23:58:57 MET

In article <199512082222.XAA00315_at_malcolm.rmnet.it>
from 8 Dec 1995 23:18:25 +0100
Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

> Czyz jednak nie lepiej byloby stawiac 5 WARP Connect'ow?
> Czy mozna miec "stabilny system" przy niestabilnych "clients"?
> Stabilny server nie wystarcza.
> To ze niestabilny client nie wywali calej sieci to stanowczo za malo.
> Przeciez cos na tym cliencie sie robi. Jego pad - tez komus
> (jakiejs komorce) uniemozliwia/zakloca prace.

No dobra, to by powiedzmy roezwiazalo problem stabilnosci.
A reszta ... ? Galopujacy postep w tej dziedzinie przerosl
chyba troche poziom wiedzy decydentow o tym, na czym maja
pracowac "uzytkownicy korporacyjni". Wszedzie slyszy sie
tylko "pozyjemy zobaczymy". Ma to jeden plus - staruszek
UN*X przezywa druga (albo i n-ta) mlodosc :-)

Sa rzeczy, ktorych ja sam tez nie moge pojac.
Z jednej strony "never touch a running system" - racja.
Z innej strony od pol roku dopukuje sie u jednego klienta
dostepu do jego sieci przez internet. Hardware jest,
wystarczyloby zainstallowac Linux jako internet gateway.
Koles zaoszczedzilby sobie kazdorazowe koszta dojazdu.

> Do sytuacji, w ktorej bedziemy wszyscy kupowac coraz gorsze oprogramowanie
> za coraz wyzsze cene. Na pudelkach juz nawet nie bedzie pisalo Microsoft
> bo po co, skoro innych nie ma? Mozna oszczedzic farbe.

Nie, tak zle chyba nie bedzie. Bitwa toczy sie narazie o desktop.
Gdzie indziej karty sa juz dawno rozdane :-)

Rafal

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |