Re: Z ISA na PCI: dlaczego tak kiepsko?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 08 Dec 1995 - 04:27:07 MET

On Fri, 8 Dec 1995 03:04:45 +0100 Milosz Danielewski wrote:

> Czy Cie dziwi, ze karta przyspieszyla 'tylko' 10 razy !?!?!
>Jestes bardzo wybredny...

To nie Andrzej (ktory sam sie zwie Karpiem :-) lecz ja zadalem to pytanie.
Przeczytaj posting uwaznie - w pytaniu chodzi o osiagi w takiej operacji
w ktorej procesor graficzny nie ma nic do gadania - liczy sie predkosc
transferu danych z CPU do pamieci ekranu. A w tym przypadku przyrost wynosi
zaledwie 34%. Nie wydaje Ci sie to malo, zwazywszy ze przechodzimy z szyny
16to bitowej taktowanej zegarem 8MHz na szyne 32 bitowa taktowana 33MHz?
Przeciez tyle sie mowilo o tym jak przestarzala ISA stala sie waskim gardlem
systemow z nowoczesnymi procesorami. Mialo chodzic przede wszystkim o video.
(Dyski to "insza inszosc", ale nie przesadzajmy - przecietnemu userowi
w zupelnosci wystarcza 1MB/s, zwlaszcza jesli ma wystarczajaco duzo pamieci
by swap nie pracowal jak szalony).

Wiec jezeli przejscie z ISA na PCI ma dac 34%
to po jaka cholere-smy ta zabe jedli?

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org