Re: SIS 86C201

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Thu 07 Dec 1995 - 23:37:42 MET

lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl) wrote:
>: 1. Ludzie ! Tylko nie 'driversa' ! Juz 'windowsy' mnie denerwuja
>: (kiedys o tym pisalem, 'Windows' to juz jest liczba mnoga, a wiec
>: programy sa 'pod Windows') -- ale na 'driver' mamy polskie slowo:
>: sterownik. A 'driversy' to juz nieprzecietny horror jezykowy.
>: Mam nadzieje ze to sie nie przyjmie (jak 'Windowsy' :-/)

>Sterownik to moze byc swiatel na skrzyzowaniu (angielski 'controller').
>Kontroler z kolei to czesto konduktor.
>A 'conductor' to dyrygent lub przewodnik (elektryczny np).

Kiedys podobno na lodzkiej polibudzie panienka-tlumacz fajnie
przetlumaczyla wyrazenie:

"Bare conductor runs along the train"

Ona tez nie widziala roznicy miedzy konduktorem a przewodnikiem.

Dodam, ze to bylo w trakcie prelekcji na temat energetyki w
kolejnictwie.

Michal Mosiewicz
mimo_at_lodz.pdi.net