Re: Enhanced IDE kontra ATA-2

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 30 Nov 1995 - 21:25:31 MET

Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de) wrote:
: "Twin Chanel host adapter" - dwa SCSI kanaly na jednym adapterze
: przy urzyciu jednego IRQ. Pomysl dwa takie - 2 x 2 x 7 = 28 devices,
: to powinno wystarczyc ?

No tak, ale wpadamy w DWA adaptery bus master. Cos na pewno bedzie dzialac
zle.

: > Na tym wlasnie PnP polega. W 95% przypadkow dziala, ale jak masz
: > pecha byc w tych 5%, to tylko Ci modlitwa zostaje...
: Zauwaz, ze P&P jest jeszcze stosunkowo "mlode". Jasne, ze jezeli
: wezmiesz egzotyczny hardware (ktory nie ma P&P-BIOS, albo nie
: mozna software'owo odpytac jego potrzeb - IRQ, DMA, Porty), to
: mozesz miec problemy. Naelzy sie wiec zastanowic w co inwestowac.

Moje duze (=troche przestarzale) doswiadczenie mowi, ze im bardziej cos
jest inteligentne, tym wiecej przysparza klopotow. Poki uzywalo sie zworek,
to hardware dzialal tak jak kazalem. Kiedy cos sie wykazywalo
'inteligencja', to bardzo czesto okazywalo sie, ze techniczne ozliwosci
ustawienia jak chcialem byly, ale potrzebej opcji w programie nie.
Niestety, rozwoj sprzetu od wielu lat idzie w kierunku odsuniecia
czlowieka jak najdalej.

: > : Nie bedziesz mogl wybrac. Pecet zawsze zaczyna od (E)IDE.
: > : Chyba, ze masz bootmanager. Albo czysty system ze SCSI.
:
: > Hm, mam wrazenie, ze widzialem jakis kontroler SCSI, w ktorym mozna to bylo
: > ustawic..
:
: Nie jest mi to znane. Co wiecej nie potrafie sobie takze tego
: wyobrazic z strony technicznej. Ale coz - przeciez lataja na
: ksiezyc :-)

Niby nic trudnego - najpierw startuje BIOS, potem instaluja sie biosy
sterownikow, a potem Bios odpala INT 19. kontroler SCSI i tak go
prejmuje na wypadek jak nie ma dysku IDE. To co szkodzi dodac
odpowiednia opcje w ROM.
O wlasnie wyszlo - kolejny przyklad 'inteligencji'. A k.... gdzie jest opcja
z ktorego dysku zabootowac.

: > : > RDLin ~4MB/s? No coz - na ST5850 znajomego copy /b zbior nul/b
: > : > trwal 10s. A "zbior" liczyl sobie 50MB -> 5MB/s.
[..]
: A ile bez SMARTDRV'a ? Ze SMARTDRV'em moj dysk ma osiagi rzedu 12MB/s
: (gdzie SCSI-2 teoretycznie moze tylko 10MB/s)

Hm, testery ktorych uzywam dawno przestaly reagowac na smardtdrive.
Ale, nie bez powodu uzylem 50MB pliku. Jakos nie chce mi sie wierzyc,
zeby smartdrv mogl wtedy cos oszukac.

: Znajdz mit dysk EIDE, ktory to wytrzyma. Masz dostep do faxu.
: Moge Ci przeslac wyniki testow dyskow, ktore aktualnie sa
: najbardziej popularne na rynku.

48-71-517398

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |

*** Modified files in JOE when it aborted on Thu Nov 30 21:13:17 1995
*** JOE was aborted by signal 1

*** File '(Unnamed)'
DEADJOE

*** File '/home/staff/lis/.article'

*** Modified files in JOE when it aborted on Tue Nov 14 19:52:10 1995
*** JOE was aborted by signal 1

*** File '/home/usr/staff/lis/.article'