Re: Optimus Harvard

Autor: Bartosz Brzostek (bbrzoste)
Data: Thu 30 Nov 1995 - 14:15:17 MET

Witam !!!

        Ja rowniez, jesli mozna chcialbym dorzucic swoj kawalek do dyskusji
na temat komputerow firmy Optimus. Zanim jednak to uczynie, chcialbym
upewnic sie, czy mam racje. Otoz, czy istnieje mozliwosc, zeby kontroler
EIDE byl sprawny i nie mogl wspolpracowac z opcja opoznionego zapisu programu
smartdrv ? Wydaje mi sie, ze nie, lecz nie jestem fachowcem w tej dziedzinie.
Swoja droga, gdyby nie, to czemu ktos mialby kupowac taki kontroler, skoro
dziala on wolniej niz zwykly z programem smartdrv ?
        Jesli jednak mam racje, to sytuacja wyglada tak: znajomy kupil
w ww firmie komputer Optimus P5/60 itd. Jako, ze byl kompletnym laikiem
w tym temacie, chcial dostac sprzet markowy. Wszystko bylo w porzadku poza
jednym. Okazalo sie, ze standardowo komputer ma wylaczona opcje write-cache
dla dysku twardego. Uruchomilem kilka programow - okazalo sie, ze wszystko
(pod Windows) chodzilo widocznie wolniej niz na moim komputerze o podobnych
parametrach. Sprobowalem wlaczyc opozniny zapis i wtedy zaczely sie klopoty.
Komputer co chwile wieszal sie, przy czym na dysku z niektorych plikow robila
sie kaszana. Chcialbym wiedziec, czy jest to sytuacja normalna, czy jest
to jakas cecha nowego typu kontrolera, ze nie wspolpracuje on z programem
buforujacym ? Jesli nie, to smiem twierdzic, ze osoby skladajace ten
komputer widzialy, co sie dzieje (swiadczy o tym dodanie parametru blokujacego
cache do autoexec'a), lecz widzac, ze zamawiajacy nie orientuje sie w temacie
wcisnely mu taki sprzet.
        Swoja droga - polecilem mu zglosic sie do serwisu, zobaczymy, co z tego
wyjdzie.

        Jeszcze jedna opinia, tym razem pozytywna. Dotyczy ona glownego
oddzialu firmy - tego w Nowym Saczu. Mianowicie - jakis czas temu ktos
przywiozl mi z USA komputer Packard Bell - po bardzo okazyjnej cenie. Niewiele
myslac kupilem go, a pozniej okazalo sie, ze zawiera procesor P60 z oslawinym
bledem. Dzwonilem do roznych firm komputerowych w kraju, jednak nikt nie chcial
zajac sie wymiana procesora. W koncu cos mnie tknelo, zadzwonilem do Optimusa,
firmy o ktorej nie mialem dobrego zdania. I co ciekawe - uzyskalem odpowiedz
pozytywna - powiedzieli, ze wymienia procesor. Umowilem sie, pojechalem,
na miejscu okazalo sie, ze sa drobne problemy, bo podstawka na plycie
glownej byla niestandardowa i uniemozliwiala montaz wentylatorka, a starty
procesor mial radiator przyklejony. Powiedziano mi, zeby niczym sie nie
martwic,
i po 15 minutach znalazl sie taki wentylator, ktory pasowal. Procesor
wymieniono oczywiscie bez dodatkowych oplat, za co jestem niezmiernie wdzieczny
panom
z firmy Optimus

                                                Bartosz Brzostek