Re: Modemy (bylo: Optimus Harvard)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 11:02:34 MET

>Panowie, ja z cieplych krajow. Jak zachowuja sie w Polsce lacza
>telefoniczne przy polaczeniu 28800 (V.34). Da sie jeszcze cos
>przerzucic, czy polowa transferu to "request for repeat" :-?

niestety zeby w polsce w ogole pociagnac wiecej niz 2400 trzeba miec dobry
modem. zasadniczo niby przy 14400 pproblemy sa tylko czasami, ale... w
naszych warunkach nie sprawdzaja sie tanie rozwiazania oparte o kosci
rockwella - zwlaszcza w przypadku predkosci rzedu 28800. testowalem pare
takich modemow i wrazenia sa rozne, od nienajlepszych (boca v.fc, ktora
miala problemy z dogadaniem sie ponad 19200, w koncu udalo sie nawet
utrzymac 28800, ale twierdze, ze zwyklemu userowi nigdy taki numer sie nie
uda), poprzez bardzo zle (zoom 28800, ktory dziwnym sposobem wiecej niz
16800 nie potrafil), do niezlych (microcom, usr'y, motorole - trzymaly
28800 schodzac najwyzej na jakis czas na troche nizsze predkosci).
generalnie widac bylo, ze rockwelle nie radza sobie zupelnie - nawet jesli
uda im sie nawiazac polaczenie zrywaja je czesto po chwili. z microcomami
i usr'ami problemow nie bylo - nawet jasli akurat wlaczala sie jakas
"dodatkowa" rozmowa modemy trzymaly polaczenie zmniejszajac ew. predkosc
jesli nie mogly inaczej pracowac. swoja droga przeprowadzilem jeszcze
jeden ciekawy test - modemik 28800 z v42bis na 2-node bbsie bez fifo...
cholery mozna bylo dostac jak pliki lecialy ;) przy tych predkosciach
niestety bez fifo pracowac sie nie da.

karpio