Re: Modemy (bylo: Optimus Harvard)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 22 Nov 1995 - 19:51:14 MET

>To wlasciwie co kupic na polskim rynku ???? A co w Stanach (konkretnie nazwy
>i modele z cenami, byc moze takze bede moglo cos sprowadzic).

    praktycznie 100% modemow sprzedawanych w polsce to zoomy i inne
rockwelle. powodow jest kilka. do najwazniejszych zaliczylbym ladne
pudelko, napis o siedmioletniej gwarancji, napis o korekcji i kompresji
nawet na modemach z rpi, niska cene, totalna niewiedze sprzedajacych (co
mi pan tu pierdolisz - 14400 to 14400 - nie ma znaczenia jaki... moze nie
wymienie firmy w ktorej to uslyszalem), stosunkowo duzy zysk dla
sprzedajacego, seksualne podejscie sprzedawcow do klientow (sprzedawcy
pieprza klientow) i pare podobnych.
    od jakiegos czasu tepie firmy, ktore sprzedajac zoomy twierdza, ze to
najlepsze amerykanski i takie tam pierduly. owszem - mozna je miec w
ofercie, ale nalezy sprzedajacemu jasno powiedzec ze TO SA NAJGORSZE I
NAJTANSZE Z DOSTEPNYCH NA RYNKU MODEMOW. i nic wiecej.
    szczerze mowiac, polecalbym przemycenie sobie (np. z Berlina) us
roboticsa couriera - razem z cena wycieczki do Berlina wychodzi to po
jakies 3 mln za sztuke czyli raczej niedrogo. w polsce jedynym znanym mi
miejscem gdzie mozna kupic (rozne) us robotics'i jest sklep xyz w lublinie
na okopowej (sprowadzil te modemy na moja prosbe, i teraz maja problemy z
wyrobieniem taka jest ilosc zamowien ;)) ), jednak ceny zaczynaja sie od
troche ponad 5mln (ehh te nasze kochane cle, podatki... chyba maja sluzyc
ochronie polskiego przemyslu w roku 2200, kiedy to juz sami bedziemy w
stanie wyprodukowac tej klasy modemy... ale to jest wina... no tak, nie
powiem czyja to wina, bo mnie znowu od komunistow zwyzywacie :) ).

pozdrawiam
karpio