Re: Vobis (Bylo: Optimus schodzi na psy)

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccagate.ari.ch)
Data: Wed 22 Nov 1995 - 18:03:52 MET

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:
> Vobis to jeden z najwiekszych dostawcow komputerow na
>rynek europejski. W Niemczech (o ile ja wiem, wiecej bedzie
>wiedzial Raphael) cieszy sie dobra opinia zarowno pod wzgledem
>jakosci sprzetu jak i jakosci obslugi posprzedaznej. W Italii
>czesto czytam w czasopismach komp. "lamentacje" n/t "podejscia
>do klienta". Jest to jednak w tym zsocjalizowanym kraju
>normalne, co do jakosci - specjalnych zastrzezen nie ma,
>sprzet jest uwazany za "markowy". Jednak ani w Niemczech,
>ani w Italii sklepow Vobisu nie uwaza sie za tanie!
>Czyzby w Polsce (moze na razie, promocyjnie) Vobis prowadzil
> [...]

  Swego czasu Optimus podobno robil negatywna kampanie sprzetowi
Vobis. Podobno rozbieral przy dziennikarzach i pokazywal co jest
w srodku, a co powinno byc... Nie wiem na pewno znam to z
opowiadan.
  Swoja droga Vobis kojarzy mi sie wlasciwie z seria HighScreen
(Colani design) w tym wypadku placi sie (placilo sie?) glownie
z design obudowy (mnie sie Colani bardzo podoba, no moze z
wyjatkiem Green Mouse), moze za jakosc podzespolow ale chyba nie
za potencjalne osiagi... Bylo to po prostu poskladane z "bardziej
wyprobowanych" i konservatywnych technologii (np bufor ramki
zamiast akceleratora, mniejszy cahce, monitor o nizszym pasmie
nizby mozna sie spodziewac za ta cene, i mniej niz w innych
standardach). W sumie bardzo ladny mebel do biura, prawdopodobnie
dosc niezawodny, kompatybilny bo konserwatywny ale chyba o
niezbyt wygorowanych osiagach.
Pawel