Re: Zasilanie ?

Autor: Seweryn Walentynowicz (seweryn_at_anatema.torun.pdi.net)
Data: Mon 20 Nov 1995 - 21:39:38 MET

Gregorio Kus writes

> Kiedy juz sie wie jak ma dzialac to Power Good to rozwiazanie jest oczywiste.
  Sek jednak wlasnie w wartosciach RC.
  Chyba nie powiesz mi ze znalazles je doswiadczalnie?

Dokladnie tak bylo.

  Rowniez zmierzenie obciazenia omomierzem "na zimno" (miedzy PwrG a masa na MB)
  i uzycie go jako podstawy do obliczen nie ma chyba zbyt duzego sensu.
  Zwlaszcza jak sie nie wie jak duze ma byc to opoznienie i przy jakim napieciu
  na koncowkach kondensatora plyta "zaskakuje".
> Reasumujac - moze jednak postaralbys sie sobie cos przypomniec
  bo bez tego twoja rada pozostaje bezuzyteczna, a i ja mam identyczny problem
  z zasilaczem starego 286, ktory stoi bezuzytecznie , a moglbym go podarowac
  siostrzencowi.

   Wartosci dobralem eksperymentalnie i naprawde nie pamietam, a nie mam
gdzie sprawdzic. To nie jest bardzo krytyczne i chyba nie ma czego liczyc.
W sumie im wieksze opoznienie ukladu RC tym lepiej, a i tak sa to czasy
niezauwazalne. Z drugiej strony bardzo powolne narastanie napiecia na PWG
nie zostanie byc moze przez plyte potraktowane jako narastajace zbocze.
Ale nie wiem, bo w wiekszosci plyt chyba zbocze nie jest potrzebne, bo
sygnal reset do procesora robi US, ktory powinien wyzwolic sie poziomem.
  Proponuje tak:
   Wez na poczatek opornik 10k i kondensator 10uF, to daje stala czasowa
0.1 s i powinno wystarczyc dla najbardziej leniwej plyty. Jak bedzie chodzic
to zmniejszaj kondensator i sprawdzaj czy startuje wielokrotnie pod rzad.

   Powodzenia

     Seweryn Walentynowicz