Re: AMD 120 MHz ? - pytanko

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 21 Nov 1995 - 21:53:26 MET

Hi!
Wlasnie zmienilem procesor: z UMC U5-S na AMD DX4/120 SV8B... I klne rowno to,
ze mam za dobra plyte glowna :( BIOS sprawdza programowo z jakim procesorkiem
ma doczynienia i nie pozwala na ustawienie zworek na P24T (mowi ze mam "be"
ustawienie zworek i nie staruje dalej :( ), a przy ustawieniu na DX4 nie
pozwala na wlaczenie write-backow, bo w chwili gdy plyte kupilem (5 m-cy temu)
cudo pt. AMD DX4/120 nie bylo jeszcze dostepne i producent nie wpadl na
pomysl, ze i 486 moga miec wb... Moim zdaniem, skoro plyta jest przystosowana
do wb, to nie ma specjalnego powodu, dla kotrego nie daloby sie tego wlaczyc.
I tu pytanie: wydaje mi sie, ze przestawienie internal cache na write-back to
doslowinie pojedyncza instrukcja (podobnie jak np. wlaczenie wewnetrznego
cache w Cyrixach, chociazby DLC), tylko ciekawe jaka :) Jesli ktos ma jakies
informacje na ten temat, to bylbym naprawde wdzieczny - napisze sobie
programik i wcisne to boot-sektora dodatkowa instrukcje i maszynka bedzie
dzialac jakies 20% szybciej...

karpio