Re: Transfer EIDE

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 21 Nov 1995 - 17:33:17 MET

Zbigniew Gasiorek (gasiorek_at_sigma.im.uj.edu.pl) wrote:
: >O ile sie nie myle, to Barracuda HP (Head Parallel).
:
: Nietrudno zobaczyc ze transfer (realny) ma swoje granice i mozna go
: zwiekszac na dwa sposoby: albo wiecej obrotow (a moj Maxtor MXT540AL
: grzeje sie juz prawie tak jak Intel(r) Pentium),

Mowiac szczerze, to nie jestem przekonany, zeby wieksza predkosc oznaczala
od razu wieksza temperature. Mocy wymaga niewatpliwie wiecej (pytanie czy
duzo wiecej?), ale chlodzenie jakby lepsze.
:
: Ale to moze byc zrealizowane na 2 sposoby. Nie chodzi o to by system
: mogl odczytywac z paru glowic rownoczesnie _rozne_ dane, ale zeby na
: cylindrach bylo bardzo duzo _bardzo_ krotkich sektorow i zeby dane ze
: wszystkich cylindrow tworzyly wspolnie ten sektor logiczny. To juz nie
: jest MFM ani RLL, ale calkiem inna metoda kodowania (na poziomie
: elektronicznym...), wymaga nowych ukladow kod/dekod itd.

Bez przesady. Dysk robi jeden obrot, caly cylinder trafia do cache, i w
czasie jak sie transmituje do komputera (powoli rzeczywisty transfer
zaczyna siegac ponad predkosc interfejsu) to read ahead cache czyta nastepny
cylinder. Prawie klasycznie, tylko trzeba wykonac dwa tory odczytu.

: Jak sie orientowalem to najwieksze powodzenie na listach USA maja
: dyski (ponad giga) IBM i Quantum. Te dwie firmy maja glowice MR wiec
: to jest droga zwiekszenia gestosci zapisu. Chetnie sie czegos dowiem o
: tym HP chociaz marka raczej droga... Masz opis albo adres????

Podobne wnioski ja Ty wysnulem ze dwa lata temu. Pytalem wtedy znajomych
czy ktos nie wie, czy przypadkiem dyski nie czytaja z wielu glowic na raz.
Az wpadla mi w rece gazetka Seagate, gdzie napisano ze HP to Head Parallel,
i w dodatku podano dwa razy wyzszy transfer z nosnika. Problem uznalem
za rozwiazany. Jak chcesz poszukac - www.seagate.com.

P.s. Jakby ktos byl zorientowany, jak sie naprawde nowoczesne dyski robi,
   to ja bym chetnie popytal.

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |