Re: Transfer EIDE

Autor: Zbigniew Gasiorek (gasiorek_at_sigma.im.uj.edu.pl)
Data: Tue 21 Nov 1995 - 17:45:27 MET

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Zbigniew Gasiorek (gasiorek_at_sigma.im.uj.edu.pl) wrote:
>: Mam nadzieje ze sie nie pomylilem. To dotyczy wszystkich dyskow bez
>: rownoleglych glowic (nie wiem nawet czy istnieja).

>O ile sie nie myle, to Barracuda HP (Head Parallel).

Jestem zainteresowany kazda nowoscia, szczegolnie teraz gdy mysle o
nowym systemie (i wiem ze szybki dysk to istotna czesc sukcesu). Ale
mnie interesuja systemy EIDE (nie zamierzam na razie wydawac kasy na
skejzy).

Nietrudno zobaczyc ze transfer (realny) ma swoje granice i mozna go
zwiekszac na dwa sposoby: albo wiecej obrotow (a moj Maxtor MXT540AL
grzeje sie juz prawie tak jak Intel(r) Pentium), albo wieksza gestosc
zapisu na sciezce (chyba ze zrobic znowu dyski 5.25", 8", albo
wielkosci tradycyjnych bulgarow). Oba te parametry sa technicznie
ograniczone. Tak wiec zrownoleglenie glowic jest najlepszym
teoretycznie rozwiazanie (teoretycznie ograniczone tylko wysokoscia
dysku = iloscia glowic).

Ale to moze byc zrealizowane na 2 sposoby. Nie chodzi o to by system
mogl odczytywac z paru glowic rownoczesnie _rozne_ dane, ale zeby na
cylindrach bylo bardzo duzo _bardzo_ krotkich sektorow i zeby dane ze
wszystkich cylindrow tworzyly wspolnie ten sektor logiczny. To juz nie
jest MFM ani RLL, ale calkiem inna metoda kodowania (na poziomie
elektronicznym...), wymaga nowych ukladow kod/dekod itd.

Jak sie orientowalem to najwieksze powodzenie na listach USA maja
dyski (ponad giga) IBM i Quantum. Te dwie firmy maja glowice MR wiec
to jest droga zwiekszenia gestosci zapisu. Chetnie sie czegos dowiem o
tym HP chociaz marka raczej droga... Masz opis albo adres????

Zbyszek