Re: zamiast #9 karta 64bit IGS lub ELSA

Autor: Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Sun 19 Nov 1995 - 05:21:40 MET

In article <48i12t$8bc_at_parnas.mimuw.edu.pl>
from 17 Nov 1995 13:01:17 GMT
jwr_at_itc.pw.edu.pl (Jan Rychter) wrote:

> MAREK MALATYNSKI (MALATYNS_at_beta.seatech.tuniv.szczecin.pl) napisal:
> : Proponuje tez karty niemieckiej firmy ELSA, ktora robi
> : karty na roznych ukladach S3, do kazdej karty dodawana jest
> : plyta CD-ROM z driverami i programami uzytkowymi.
> : Karty te sa znacznie drozsze (i lepsze) i dlatego
> : nie sa takie znane

> Polecam rowniez. (tendencyjnie, oczywiscie :))
> Mam ELSA Winner 1000AVI 2MB od pol roku i jestem z niej bardzo
> zadowolony. Widzac jak porownuja sie noname S3 znajomych do tej karty
> a takze ilosc klopotow jakie z nimi maja wcale nie zaluje
> [...]

Ah jak to milo wreszcie uslyszec o swojej karcie. Od 1,5 roku
uzywam ELSA'y WINNER 1000VL 1MB. Nie wystapilyly jak dotad
zadne, godne uwagi, komplikacje (te nie godne uwago to moje
zapominalstwo). Chodzi na niej DOS, Windows[95|NT|3.1[1]],
OS/2, NeXTStep a Linux pod X'em osiaga 150 tys. Xstones
(to mniej wiecej tyle co HP-Appllo 715). Jako jedna z niewielu
kart graficznych posiadala accelerowany driver BGI. ELSA prowadzi
wspanialy mailbox, gdzie mozna zawsze znalezc aktualne drivery
i wymienic doswiadczenia z innymi posiadaczami oraz support'em.
Znalazlem tam nawet wielu uzytkownikow z Polski.

Obecnie buduje sobie nowy pecet i zastanawiam sie co wziac:
ELSA WINNER 2000PRO/X, #9 Imagine 128 czy MATROX Millenium
(wszystkie z 4MB). Z nich wszystkich ELSA jako jedna oferuje
drivery do NeXTSep'a (a to dla mnie wazne; www.elsa.de).
MATROX jest super jezeli chodzi o hardware'owy MPEG i 3D
accelerating (takze pod DOS'em; www.matrox.com) Moze macie jakies
doswiaczenia z powyzszami kartami, albo wiecie czy do #9 i MATROX'a
sa dostepne drivery do NeXTStep'a ?

Rafal

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |