Re: Licencja i klucz

Autor: Tomasz Gromadzki (tomgro_at_loqi.elka.pg.gda.pl)
Data: Thu 16 Nov 1995 - 21:34:49 MET

Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:
: Dyskusja jest bez sensu, rabneli klucz , rabneli licencje to po zabiegu, jesli
: nie posiadasz dokumentu potwierdzajacego twoje prawo do uzytkowania
: oprogramowania to koniec.

Male sprostowanie :
Licencje ciagle posiadam buchneli tylko klucz wiec chyba mam prawo dalej
uzytkowac program ???
Czy tez moze licencja jest tylko zbednym swistkiem a ja place kupujac
program tylko za klucz ???

: Porownanie z samochodem jest jak najbardziej szluszne i koniec. Jesli ktos jest
: myslacy to nie trzyma licencji - umowy z producentem - na serverze i nie
: zaprasza zlodzieja. Sa straznicy , psy kraty i w koncu sa firmy
: ubezpieczeniowe.
A czy wiesz ile to kosztuje ???
Kogo w budzetowce, a z taka firma (placowka naukowa) mamy doczynienia,
na to stac??? (oczywiscie nikogo nie bronie tylko szerzej naswietlam
sytuacje)

: to inny produkt - nie wlasnie jest taki sam. Skad producent moze wiedziec ze
: ktos ukradl ci klucz/oprogramowanie??? Moze sam przekazales !!
Polecam wczesniejsze postingi - instytucja zwana policja poswiadcza a
jezeli to nie wystarczy to cos chyba jest z tym naszym prawem nie tak -
tzn czy tylko jak sam zlodziej przyjdzie i powie, ze to on ukradl to
wtedy jest to prawdziwe ???

: Wiec sprawa jest
: prosta - program/klucz mozna ubezpieczyc a potem nie miec bzdurnych pretensji
: to producenta dealera ze nie chce udostepnic kopii.

Sadzac po sygnaturce nalezysz do ludzi, nie tyle majetnych co mogacych
sobie pozwolic przynajmniej sluzbowo na roznorodne zabezpieczenia, ale
podkreslam jeszcze raz, nie wszystkich na to stac.

: Jarek
: PS: Sprzet/dane/oprogramowanie jest ubezpieczone - i to na duza kwote :) Co
: robna ,zaleje woda,spali sie, ja i tak mam swoj interes zapewniony i do nikogo
: nie bede mial pretensji.
A co mi po pieniadzach jezeli znikna dane ... w przemysle tego sie nie
czuje bo sadzasz ekipe ktora ci to wklepie a z praca naukowa jest to
troszke inna sprawa, bo dane badawcze sa z reguly unikatowe.

                T.

Tomasz Gromadzki, Department of Applied Informatics, ETI
Technical University of Gdansk
e-mail: tomgro_at_elka.pg.gda.pl
html: http://www.gumbeers.elka.pg.gda.pl/~tomgro