Re: Licencja i klucz

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 16 Nov 1995 - 22:09:56 MET

Tomasz Gromadzki (tomgro_at_loqi.elka.pg.gda.pl) wrote:
: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:
: : Dyskusja jest bez sensu, rabneli klucz , rabneli licencje to po zabiegu, jesli
: : nie posiadasz dokumentu potwierdzajacego twoje prawo do uzytkowania
: : oprogramowania to koniec.

: Male sprostowanie :
: Licencje ciagle posiadam buchneli tylko klucz wiec chyba mam prawo dalej
: uzytkowac program ???

Masz prawo - tzn. jesli uzywasz i wpadnie policja - to jestes w porzadku,
bo masz prawo uzywac. Czyba ze Ci wszystkie papiery rabneli, to nadal
masz prawo, ale zanim sie wytlumaczysz to masz klopot.

Ale 'prawo uzywania' to co innego niz 'obowiazek producenta do
zapewnienia dzialania programu'. Problem dyskusyjny. Na dobra sprawe,
nikt Ci nie mowi (asekuranctwo), ze firma nie pomoze Ci. Tylko musisz
poniesc koszta manipulacyjne. A ze wygorowane?

: : Porownanie z samochodem jest jak najbardziej szluszne i koniec.

Tak mi wlasnie wpadlo - wyobraz sobie, ze kupiles samochod, tylko
kieszonkowiec Ci kluczyk podwedzil. Analogia prawie dokladna.
Czy producent auta ma OBOWIAZEK ci pomoc?

: Polecam wczesniejsze postingi - instytucja zwana policja poswiadcza a
: jezeli to nie wystarczy to cos chyba jest z tym naszym prawem nie tak -
: tzn czy tylko jak sam zlodziej przyjdzie i powie, ze to on ukradl to
: wtedy jest to prawdziwe ???

Instutucja zwana policja poswiadcza jedynie, ze obywatel zglosil kradziez,
i byc moze poswiadcza, ze do lokalu bylo wlamanie. Ma to pewna moc
prawna, bo obywatela mozna ciagac za skladanie falszywych zeznan.
Policja bynajmniej nie stwierdza, ze NAPRAWDE Ci cos ukradziono.

: A co mi po pieniadzach jezeli znikna dane ... w przemysle tego sie nie
: czuje bo sadzasz ekipe ktora ci to wklepie a z praca naukowa jest to
: troszke inna sprawa, bo dane badawcze sa z reguly unikatowe.

Jak wyniki sa nie do powtorzenia - to to jest magia a nie nauka. A jak sa
do powtorzenia, to wystarczy policzyc za ile...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |