Re: Enhanced IDE kontra ATA-2

Autor: Krzysztof M. Obrzud (kobr_rmf_at_bci.krakow.pl)
Data: Thu 16 Nov 1995 - 16:15:07 MET

EMITER_at_elektron.pol.lublin.pl (Adam Zams) wrote:

>2. Wracajac do pytania ATA, FAST ATA, FAST ATA-2, Enhanced IDE ?
>Standardy te roznia sie przede wszystkim tzw. "maksymalnym
>transferem".Oczywiscie chodzi tu o wartosc teoretycznie maksymalna, w
>praktyce zalezy ona od kilku innych czynnikow np. karty kontrolera
>(sterownika) HDD. Dla poszczegolnych standardow wynosza one
>odpowiednio:
>ATA: 4.7 MB/s
>Enhanced IDE: 11.1 MB/s
>FAST ATA 13.3 MB/s
>FAST ATA-2 16.6 MB/s

Wielkie dzieki.
Pojawilo mi sie jednak kilka nowych pytan:

Czy zeby wykozystac wszystkie mozliwosci Fast ATA i Fast ATA-2 trzeba
miec nowszy kontroler? Uczono mnie ze kontroler IDE to tylko prosty
przekaznik a rzeczywisty kontroler jest zintegrowany z dyskiem. Za tym
przemawialoby to ze ze starym kontrolerem chodza mi nowe dyski.
Dlaczego jednak na nowszym sterowniku mam napisane Enhanced IDE.
Czyzby jednak cos zostalo w nim zmienione aby poprawic wspolprace z
nowszymi dyskami czy to tylko chwyt reklamowy?

Krzysztof M. Obrzud
kobr_rmf_at_bci.krakow.pl