Re: domowy komputer na linuxa - jak, gdzie i za co?

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Tue 14 Nov 1995 - 12:39:36 MET

arkadiusz w. jezowski (tzkee_at_freud.psych.uw.edu.pl) napisal:
: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl) wrote:
: : Szczegolnie jak ktos chce cos kompilowac.

: smiem podejrzewac ze na 386 z 16 megzami bedzie sie kompilowac
: szybciej niz na 486 z osmioma.

   Nie, tu akurat nie masz racji :-) Oczywiscie, czepiam sie tylko. Po
prostu 8 meg ramu to juz jest akurat taki prog gdzie (nie uruchamiajac
X) podczas kompilacji system specjalnie nie swapuje.
Ale zgadzam sie w 100% ze wiecej RAMu bardziej pomoze niz szybszy procesor.
Chyba ze tak jak dla mnie np, wazna jest predkosc OpenGL pod Xami.

: : (co nie zmienia ze mam na 386/25 serwer WWW, ftp, glowny MX domeny,
: : DNS, bootp i paru uzytkownikow. I wszystko dziala :))

: a ile masz w nim ramu?

8M.

: : Z kolei moj 486/120MHz z 20MB ram bije SparcStation10.

: to bardzo prawdopodobne. ale daj na nim 'find / -name blah'
: i powiedz do ilu ci skacze load average... =)
: obawiam sie ze sparc ma troche lepsza architekture niz
: pecet ktory uwala najzwyklejszy seek na twardym.

  Ech... znowu porownujemy gruszki do pomaranczy. Jakbym wlozyl do
niego kontroler PCI/VLB SCSI z bus-mastering to mozna by porownywac.

pozdrawiam,
jwr
Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr jwr_at_icm.edu.pl