Re: AMD120 i PCI

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Thu 09 Nov 1995 - 02:15:56 MET

Jerzy Hodor napisal:
> Pojawily sie ostatnio procesory AMD DX4 120MHz z serii enhanced (SV8B).
> Interesuje mnie, jak wlasciwie odbywa sie ich wspolpraca z plytami PCI?
> W koncu w PCI szyna jest z definicji taktowana zegarem 33MHz

Oj, nie tak. Specyfikacja PCI (ktoras tam) przewiduje 33MHz, ale to nie
oznacza, ze jest to jedyna predkosc szyny PCI.

> jesli mnie pamiec nie myli, synchronicznym w stosunku do zegara plyty
> glownej... Zatem jesli plyta ma 40MHz a szyna 33MHz to w jaki sposob
> nastepuje synchronizacja? Czy na zasadzie wait state'ow? I o ile jest
> to w stanie spowolnic prace systemu opartego o taki procesor?

W setupie BIOSa zapewne znajdziesz magiczne ustawienie "1 : 1" zamienne z
"1 : 1/2". Oznacza to, ze szyne PCI mozesz ustawic na czestotliwosc
plyty, albo na jej polowe.
Stad: dla np. DX-33, DX2-66, DX4-100 szyna PCI rzeczywiscie chodzi na 33MHz,
ale dla czest. plyty 40 MHz (np. DX2-80) PCI lazi na... 20 MHz!
Oczywiscie mozna probowac puscic PCI powyzej standardowych 33MHz - na
przyklad u mnie przy DX4-120 ustawlilem "1:1" i wszystko chodzi na 40MHz.
Wiekszosc dobrej klasy sprzetu powinna tak pracowac OK, ale chyba nie
mozna tego zalozyc a priori? Co wy na to?

> Jerzy Hodor, Politechnika Slaska w Gliwicach
> e-mail: jurgen_at_polsl.gliwice.pl

Pozdrav od Wilka

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_zsku.p.lodz.pl     |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |