Re: Re UPS (Re: Szlify (Re: AMD 486...)

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 02 Nov 1995 - 19:02:49 MET

Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net) wrote:
: lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
: >Hm, jeszcze pytanie co to znaczy dla Ciebie moc chwilowa. t->0,
: >milisekunda, pojedyncze okresy, sekunda?
:
: Chwilowa to chwilowa -- t->0. Konkretnie to moc chwilowa jest funkcja
: czasu, bo i=f(t) u=g(t) i p = i*u = f(t)*g(t) = h(t).

Z naprawde chwilowa, to balbym sie mowic cos pewnego. Nawet czas zadzialania
elektronicznych zabezpieczen jest zwykle znacznie dluzszy niz '->0'. Dobra
konstruktorska praktyka, to dac w takim miejscu mala stala czasowa,
ot np. 1ms. Nic sie spalic nie zdazy, a urzadzenie nie bedzie lapalo
zaklocen z powietrza. Komputery podejrzewam zreszta, ze 'chwilowo' biora
wiecej - ten kondensator na wejsciu powoduje niezly prad szczytowy

: >No, czy 5*100W go przeciazy, to zalezy od marki ( a marka zalezy od tego
: >ile zarowek wytrzyma :-) Ale ja sie ciagle pytam, czy producent mi cos
: >zagwarantowal, czy tylko sobie jakas liczbe napisal?
:
: Toz mowie, ze moim zdaniem jakkolwiek zrozumiec 500VA i PowerFactor
: 0.7 prowadzi to do jednego -- mozesz podlaczyc do niego 3 i pol
: zarowki 100W i *musi* dzialac, ale jak podlaczysz np. 4, to juz nie
: wiadomo :)

Oj, nie musi. Przeciez wyraznie napisane, ze jak podlaczysz cos o P.F. 0.7,
to ma dac 500VA. A wcale nie jest powiedziane, ze powinien dac 350 VA
przy 350VA i PF 1.0.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |