Re: Stara plyta i stary dysk

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 26 Oct 1995 - 15:16:53 MET

: Krzysztof Porazinski (kpp_at_ocean.iopan.gda.pl) wrote:
: Ostatnio probowalem zlozyc 386 SX 33 Mhz z dyskiem 40 MB Seagate
: 157A. W pierwszj chwili wydawalo sie, ze jest wszystko OK, ale przy
: kolejnym bootowaniu komputer odmowil posluszenstwa. Obecnie sytuacja
: jest taka, ze przy starcie z dyskietki dysk pracuje bez zarzutu,
: natomiast z dysku twardego startuje wylacznie jak ma na to ochote.
: Przechodzi test systemu, mruga dioda HDD i ... wisi. Bez zadnego
: komunikatu. W trakcie pracy pojawil sie raz czy dwa blad "Internal Stack
: Overflow". Jest to skladak - i dysk i plyta jest "nowo" :-) nabyta.
: Trudno jest wiec ocenic ktr z nich pada. Czy ktos cos na ten temat moze mi poradzic?

Przepraszam za poprzedni list, gdzie z blizej nieznanej przyczyny zabraklo
tresci.

Ktore pada - no coz, musisz sie z komputerem przespacerowac do kolegi.
Ale nie zdiw sie, ze wszystkie czesci sa dobre - byc moze ten dysk, z ta
plyta glowna, przez te karte I/O, i w obecnosci tej karty graficznej nie
dziala.

P.S. Moze ktos wie, co jest przyczyna takich zachowan, jesli chodzi o dyski?
Mialem raz serie plyt 386DX40, ktore z dyskami Conner'a generalnie nie
chcialy chodzic. Z jednym dyskiem Seagate 80, tez niechetnie - ale
pomoglo dobranie karty I/O. Co jest o tyle smieszne, ze na karcie I/O
zwykle nie ma prawie niczego.

Mialem tez raz w rekach dysk NEC, ktory z plyta 286 chodzil bez zastrzezen,
z 386SX tylko sie nie bootowal, z 386DX w ogole nie dzialal, z 486/66
dzialal nedznie - 'dir > ala' zbior tworzyl, 'type ala' ujawnial dobra
zawartosc, 'copy ala ola' powodowalo przeklamania w 'oli', a
comp znajdowal przypadkowe bledy w zbiorach, ktore pod 'type' wygladaly na
identyczne. Bledy byly zreszta inne za kazdym razem.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |