Re: VLB Enhanced IDE/Multi - I/O

Autor: Marcin Pojalowski (roger_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 13:18:55 MET

Rafal Baczkowicz (rafal_at_pik-net.gliwice.pl) wrote:
: Czesc!

: Nie dawno kupilem kontroler twardziela VLB Enhanced IDE
: Lighting Speed Multi I/O z wlasnym BIOS'em firmy Side.
: Z tego co mi wiadomo to transfer moze wzrosnac nawet do 10 MB/s z tym
: kontrolerem jednak u mnie tego nie widac.Testy pod Windows i Dosem
: wykazuja transfer na 1,9 lub 2,9 MB/s???.Moj twardziel to Maxtor 7850 AV.
: Jezeli ktos uzywa takiego kontrolera i wie jak poprawnie skonfigurowac
: Bios aby polepszyc transfer danych prosze o kontakt.
: Rafal

: PS:Musze przyznac ,ze i tak jest duzo lepiej.Poprzedni kontroler
: lecial tylko na 1,5MB/s przy czym wgrywal jeszcze na poczatku jakis
: programik wspomagajacy.

Przykro mi stary ale nie masz co liczyc na transfer 10 MB na takim sprzecie
Dyski enhaced pracuja max. okolo 2,5 - 3 Mb (transfer rzeczywisty). Inna
sprawa ze z cache dysku jest mozliwe nawet ponad te 10 megsow ale to teore-
tycznie tylko. Transfer jaki juz osiagnoles jest juz niestety przypuszczalnie
najwyzszy. Sam posiadam sterownik Enhanced IDE - Promise dysk 1.2 BG Coner
i zadowolony jestem z transferu 2.1 MB. Pozostaje jedynie smiana na SCSI i
wtedy jest lepiej (drogo jednak ;) )
Te "programiki wspomagajace" - drivery czesto podnosza znacznie transfer wiec
warto je instalowac.

Pozdrowienia Roger