Re: Transputer i860

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Wed 04 Oct 1995 - 11:51:49 MET

Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl) napisal:
> W tym miejscu nalezy podac definicje mocy szczytowej (peak performance).
> Jest to mianowicie wartosc, gdzie producent gwarantuje, ze jego wyrob
> jej nie przekroczy.

  Dokladnie to mialem na mysli - nie mozna miec nadziei ze postawiwszy
na biurku i860/33MHz osiagnie sie 66MFLOPS po prostu skompilowawszy
program. Co innego po recznym przerobieniu kodu.

> A wracajac do i860. To prawda, ze reklamowki wygladaja przepieknie.
> Mamy taka karte, 100MFlop_at_50MHz. 1/5 mocy poznanskiego Craya na biurku.
> Tyle ze kolega ktory usilowal na niej uruchomic recznie zoptymalizowana
> procedure, klnie gorzej niz szewc. Po przekroczeniu pewnej wielkosci
> kodu (jakies pojedyncze KB), waskim gardlem staje sie podobno pobieranie
> instrukcji programu spoza cache'a. W efekcie dziala podobnie jak Pentium.

  To mi sie wydaje bardzo dziwne - z tego co dotad wiem o procesorze,
wyglada raczej na to ze to cache danych, a nie instrukcji, bedzie dla
niego ograniczeniem. To jednak mozna probowac ominac odpowiednim kodem
(mieszajac odczyty cache'owane z niecache'owanymi).
  Moglbys prosze poinformowac kolege o liscie dysk. ktora zalozylem ?
Moze bylby zainteresowany.

jwr
Jan Rychter <jwr_at_itc.pw.edu.pl>
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr <jwr_at_icm.edu.pl>