Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 03 Oct 1995 - 17:40:32 MET

Gregorio Kus napisal(-a) :
> Moze najlepiej byloby stosowac nowy (szybszy) piplined cache
> razem z nowymi (SZYBSZYMI) [od starych] pamieciami EDO
> :-)

W/g mnie nie wplywa to dramatycznie na szybkosc.

> A Twoj (nietrafiony) argument z poprzedniego postingu:

> bije tym razem w Ciebie:
>
> jezeli bowiem nie ma roznicy to jak myslisz dlaczego praktycznie
> wszystkie firmy produkujace RAM pracuja nad nowymi technologiami?
> A EDO to bynajmniej nie najlepsza ani nie najbardziej obiecujaca z
> nich - jedynie po prostu pierwsza produkowana masowo.
>
> Zas Andrzej Karpinski piszac:
> ma racje. Wysokie ceny pamieci EDO maja charakter wylacznie
> komercyjny. Jest to raczej nowa architektura niz nowa technologia,
> koszty produkcji sa praktycznie te same, wiec stanieje bardzo szybko.
> [...]

Sluchaj, poniewaz rozmawiamy o parametrach technicznych
(szybkosc/stablinosc/wydajnosc) nie staram sie poruszac tematow ceny. Nie
jest dla mnie na razie argumentem ze cos tanieje - cache pipelined jak na
razie podrozal (cos co kosztowalo nas kiedys jako firme komputerowa $125 w
Tajwanie za cache pipelined 256kB, aktualnie mozemy kupic za $135). Ale nie
jest w stanie przekonac to mnie do zaprzestania z uzywania takiego cache. Co
wiecej, osobom ktore sie do mnie zwroca o sugestie (tzw. klienci, dla tych
ktorzy nie musza ciezko zarabiac na chleb :)) ODRADZAM stosowanie pamieci
EDO, bowiem to ze czlowiek za to drozej zaplaci a potem bedzie mnie nekal
protestami ze "to jest takie wolne, a pan obiecywal [mimo ze nic nie
obiecuje] ze bedzie szybsze" jest dla mnie wazniejsze.
Wnioski naleza do was. Ja uznaje ze stan na dzien dzisiejszy dla mnie (i
plyt ktore uzywam, chipsetow stosowanych przez te plyty, pamieci EDO, pradu
w Warszawie, dyskow twardych, zyl wodnych na ul. Rostafinskich i jeszcze
kilku innych argumentow) jest taki ze nie warto wkladac kasy w EDO.

Zeby nie bylo na mnie, testy byly robione w:
 . plytach ASUS na intelu (triton) i nowym SIS
 . plytach INTEL
 . kosciach EDO firmy Kingston Technology (kosci Micron)
 . dyski IBM
 . karta graficzna S3

--
Pozdrowienia,