Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 03 Oct 1995 - 12:19:25 MET

Gregorio Kus napisal(-a) :

> I tu znow pytanie: co to znaczy testowalem???
> [Pojawia sie ono praktycznie za kazdym razem gdy sie mowi o osiagach
> jakiegokolwiek elementu jak i calych systemow]

UUUUAAAAAA !!!!! Dobra, czas sie przedstawic.

Pracuje w firmie komputerowej TCH Systems. Jest to jeden z fragmentow
holdingu TCH (dawna nazwa: Tomasz Chlebowski). Zajmujemy sie (jako TCH)
dystrybuja wielu elementow komputerowych, przewaznie nie dla end-userow.
Jestesmy dystrybutorem firmy Texas Instruments, Cyrix, Kingston Technology,
Pacific Data (PostScript), MicroWay, IBM (karty sieciowe oraz dyski twarde),
jestesmy dystrybutorem oprogramowania IBM (w tym OS/2) i Microsoft (hmm,
windows i pokrewne). Jestesmy dystrybutorem plyt glownych ASUS, SOYO,
DataExpert i jeszcze kilku innych.

MUSZE testowac, tak naprawde na tym polega moja praca. Jesli wlasciwie nie
zweryfikujemy produktu, to mozemy sie potem niezlie na nim przejechac.

A jesli chodzi o wyniki testow to podalem juz na liste podstawowy zestaw
testow przez jakie musie przejsc element, oraz ten sam element w roznych
konfiguracjach sprzetowych.

> Jezeli sie wezmie jakikolwiek typowy benchmark, skladajacy sie
> z powtarzanych w petli operacji (chocby przeroznych, by uwzglednic jak
> najwiecej czynnikow) to oczywiscie roznica bedzie minimalna - zasilac
> procesor instrukcjami i danymi bedzie cache a nie RAM.
> Zdecydowanie nie wierze w 1% wzrostu wydajnosci praktycznej (nie
> benchmarkowej)

Nie widziales jak chodzi plyta z pipelined cache :)

A tak wogole, to skoro nie ma zadnej roznicy w szybkosci to jak myslisz
dlaczego taka mala firma jak intel bawi sie w konstrukcje nowych chipsetow ??

> To niestety smutna prawda.
> Gdzie te czasy, kiedy czlowiek wcisnal "turbo" zmieniajac 4.77MHz na 8
> w nowiutkim klonie PC XT i natychmiast praktycznie caly system
> pracowal
> prawie dwa razy szybciej. Lezka sie w oku kreci :-)

Stare, dobre czasy ...

--
Pozdrowienia,
Wojtek