Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 03 Oct 1995 - 06:27:46 MET

On Mon, 2 Oct 1995 21:20:01 +0100 wojtekp_at_tch.waw.pl wrote:

>No to albo mowimy o Win95 albo o multitaskingu. Albo jedno albo
>drugie ...

Zart, owszem niezly, ale nie do mnie: napisalem wyraznie "wszystko
idzie w kierunku multitaskingu" a nie "Win95, OS/2, Linux to systemy
multitasking". Zgadzam sie, ze w przypadku windoze to "iscie"
przypomina asymptote - windoze jest z kazda nowa wersja blizej
multitaskingu
aczkowlwiek istnieja uzasadnione podejrzenia iz nigdy tam nie dotrze.
:-)

>Jesli chodzi o system to ja preferuje raczej Tritona z nowym cache (tzw.
>pipelined cache). Skutecznosc - +30% (no, moze impulsowo, ale nie mniej niz
>20%). Testowalem wzrost wydajnosci dla EDO. Wstyd mowic, ale bylo to
>zalosne. (roznica >1% nie jest dla mnie dramatyczna).

I tu znow pytanie: co to znaczy testowalem???
[Pojawia sie ono praktycznie za kazdym razem gdy sie mowi o osiagach
jakiegokolwiek elementu jak i calych systemow]
Jezeli sie wezmie jakikolwiek typowy benchmark, skladajacy sie
z powtarzanych w petli operacji (chocby przeroznych, by uwzglednic jak
najwiecej czynnikow) to oczywiscie roznica bedzie minimalna - zasilac
procesor instrukcjami i danymi bedzie cache a nie RAM.
Zdecydowanie nie wierze w 1% wzrostu wydajnosci praktycznej (nie
benchmarkowej)

>No i obudzilismy sie z reka w obudowie pc-ta. Po prostu tutaj sa ciagle
>ograniczenia i nie mozna temu raczej specjalnie przeciwdzialac.

To niestety smutna prawda.
Gdzie te czasy, kiedy czlowiek wcisnal "turbo" zmieniajac 4.77MHz na 8
w nowiutkim klonie PC XT i natychmiast praktycznie caly system
pracowal
prawie dwa razy szybciej. Lezka sie w oku kreci :-)

Grego

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it