Re: karta S3 964

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 26 Sep 1995 - 06:35:21 MET

On Mon, 25 Sep 1995 21:44:54 +0100 Andrzej Karpinski wrote:

>wykazales sie tutaj kompletna niewiedza -

to bardzo powazne (i niegrzeczne) stwierdzenie, oparte na watlych
przeslankach. Uznaje to wiec za dziecinade i nie bede sie wypyszczal.

> obchodzic cie powinno to o
>tyle, ze pozwala zorientowac sie w predkosci dostepu do pamieci
>video. a co z tego wynika, to chyba mowic nie musze - pozostaje przy
>swoim - duza czesc operacji, jest niedopalarna z wykorzystaniem
>akceleratora i wszystko co z tego wynika. i zadam zlosliwe pytanie: a
>czym sie rozni dostep do pamieci ekranu w trybie np. 1024x768x65536c
>z wlaczonym dopaladlem od zwyklego trybu vga? chyba jedynie tym, ze
>do obsluzenia pamieci jest sporo wiecej i roznice w predkosci z jaka
>mozna do niej pisac jeszcze bardziej bedzie widac ;)

Trzymajac sie twojego sposobu wyrazania: nie wiesz nic o
akceleratorach. Otoz rozni sie, i to zasadniczo. W trybie VGA zeby
narysowac okno, musze przeslac wszystkie piksele (tzn. musi to zrobic
procesor glowny, CPU). W trybie akcelerowanym przesylam tylko
parametry - rysowaniem zajmie sie procesor graficzny.

> [...]
>znacznie potrzeby wiekszosci uzytkownikow... z drugiej strony w wielu
>przypadkach mimo zakupu karty tego typu nie osiagamy wyraznego
>przyspieszenia, bo wynika to po prostu z rodzaju wykonywanych
>operacji. lepiej wiec kupic slabszy akcelerator, ale karte z
>szybszym dostepem do pamieci - uzyskamy wiekszy przyrost
>predkosci, za w sumie nizsza cene, a ze wintach poakaze gorsze
>wyniki? jak ktos rozsadnie na nie popatrzy i sie chwilke
>zastanowi, to moze wcale nie beda one az takie zle ;) nie oszukujmy
>sie - wiekszosc ludzi nie pracuje w jakichs zaawansowanych cadach czy

Z kim ty wlasciwie polemizujesz? Bo chyba nie ze mna?
Czyzbym choc raz stwierdzil, ze dla mnie rozne wintach'y sa
miarodajne?

Zas co do argumentacji typu:
> [...]
>operacji. lepiej wiec kupic slabszy akcelerator, ale karte z
>szybszym dostepem do pamieci - uzyskamy wiekszy przyrost
Moglbym napisac dokladnie to samo:
     z drugiej strony w wielu
   przypadkach mimo zakupu karty tego typu nie osiagamy wyraznego
   przyspieszenia, bo wynika to po prostu z rodzaju wykonywanych
   operacji. lepiej wiec kupic karte z wolniejszym dostepem do pamieci
   a za to z lepszym akceleratorem - uzyskamy wiekszy przyrost
   predkosci, za w sumie nizsza cene

Wiec co to wogole za dyskusja, jesli obaj zgadzamy sie ze "to zalezy"

>pytanie: co rozumiesz przez "powazne czasopisma" i dlaczego?

znow dziecinna zaczepka

>moim zdaniem, nie moze byc karty zlej pod dos i swietnej pod win -
>nawet jesli pod win wintach pokaze ci wyniki w okolicach powiedzmy
>700 (widzialem taka karte). bedziesz mial po prostu karte, ktora
>niezwykle szybko bedzie potrafila rysowac koleczka, wypelniac figury
>i takie tam podobne, a w pozostalych operacjach bedzie marna.

Otoz rysowanie prostokatow (nawet nie kolek) i wypelnianie oraz
przesuwanie ich, stanowi 90% operacji wykonywanch przez przecietne
aplikacje wykorzystywane przez przecietnego uzytkownika w przecietnym
GUI.
  Oczywiscie, jesli bawie sie np. fotografia digitalizowana, czy
jakakolwiek "bitmapped graphics" - niezaleznie od szybkosci procesora
graficznego, musze przeslac wszystkie piksele, wiec szybkosc szyny (a
dopiero potem - szybkosc dostepu do pamieci video) zaczyna odgrywac
decydujaca role.

[...]
[tu zrobilem wielkie ciach - jesli kogos z listy naprawde interesuje
temat - moze wrocic do twojego postingu]

>akurat wypelnianie figur to jedna z wazniejszych i czesciej
>wykonywanych funkcji :) i dlatego zostala zaimplementowana w
>wiekszosci akceleratorow...

wypelnianie KOLOREM prostokata - a nie "szlaczkiem kola".

> ale mimo to, spora czesc programow
>i tak wypelnia figury po swojemu :) i znow wracamy do tego o czym
>mowilem... :)

Wtedy gdy korzystaja z API niskiego poziomu, lub drivera, ktory nie
potrafi wykorzystac karty :-) i znow wracamy do tego o czym
mowilem... :-)

Chcialbym bys porownal dwie TWOJE WLASNE wypowiedzi z TEGO SAMEGO
postingu:
1."niezwykle szybko bedzie potrafila rysowac koleczka, wypelniac
figury i takie tam podobne"
2."akurat wypelnianie figur to jedna z wazniejszych i czesciej
wykonywanych funkcji"

Czyli wypelnianie figur raz jest "jedna z wazniejszych" a raz "takie
tam podobne". Temperament polemiczny nie powinien powodowac
nieuczciwosci w dyskusji.

>1:0 dla mnie!

Gratuluje pewnosci siebie.
To cos czego mi zawsze brakowalo.
Pamietaj jednak, ze od pewnosci siebie do zadufania tylko krok

>ja rownierz
>karpio

rowniez z ortografia masz klopoty

Grego

P.S. Co do "1:0" - tylko dzieciaki dyskutuja zeby wygrac, ludzie
dorosli - zeby dojsc do prawdy.

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it