Re: karta S3 964

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 25 Sep 1995 - 19:18:04 MET

> spoko, spoko - 3dbench pokazuje szybkosc wykonywania grafiki
> trojwymiarowej, a jesli ktos nie ma takich potrzeb to na cholere mu
> swietne wyniki 3dbench, jesli programy, ktorych uzywa beda chodzic
> powoli?

nie wydaje mi sie, zeby to co piszesz bylo prawda - 3dbench chodzi po
dosem i za przeproszeniem olewa drivery. co to daje? krotko mowiac,
daje dosc ogolny poglad na predkosc wykonywania sie WSZYSTKICH
operacji, a nie tylko wybranej czesci, ktora akurat
niewiadomo_jak_szybko potrafi wykonac akcelerator. liczonka jest
nieduzo, wiekszosc czasu procesor spedza na wyrzucaniu danych do
pamieci ekranu. jesli dodatkowo uwzglednimy rodzaj procesora i pare
innych podobnych, uzyskany wynik bedzie oznaczal rzeczywista predkosc
danej karty we WSZYSTKICH operacjach. dodatkowo mozna to odniesc do
tego co pokazuje wintach. notabene - w przypadku wielu programow
nawet operacje, ktore potrafi wykonac akcelerator (np. malowanie
prostych) sa wykonywane procesorem (np. polecam przerysowywanie
jakiejs baaaaaardzo skomplikowanej tabelki w amipro... - wyraznie
widac, ze nie robi tego akcelerator), a duzej czesci operacji po
proatu nie da sie w prosty sposob (czyt. akceleratorem) przyspieszyc.
wielu producentow zdaje sie o tym zapominac, konstruujac akceleratory
o niesamowitych mozliwosciach, ktore owszem - dzialaja pieknie w
szczegolnych przypadkach gdy sa wykorzystywane, a w pozostalych
slimacza sie niemilosiernie. to ze dany typ akceleratora potrafi np.
narysowac kolo i wypelnic je szlaczkiem sprzetowo, wcale nie oznacza,
ze wykonanie tego samego np. w programie coraldraw, spowoduje
skorzystanie z tej funkcji. daje glowe, ze jest dokladnie odwrotnie :)
karpio

ps. beeth - gdzie o mam wrzucic?