Re: karta S3 964

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 26 Sep 1995 - 00:59:39 MET

On Mon, 25 Sep 1995 19:16:34 +0100 you wrote:

>nie wydaje mi sie, zeby to co piszesz bylo prawda - 3dbench chodzi po
>dosem i za przeproszeniem olewa drivery. co to daje? krotko mowiac,
>daje dosc ogolny poglad na predkosc wykonywania sie WSZYSTKICH
>operacji, a nie tylko wybranej czesci, ktora akurat
>niewiadomo_jak_szybko potrafi wykonac akcelerator.

To w takim razie jest on zupelnie do dupy.
Czy tego chcemy czy nie (ja tam sobie z linia komend radze niezle),
ale przyszlosc nalezy do interfejsow graficznych. Win, OS/2, X-Windows
na Unix'ach. Coz mnie wiec obchodzi szybkosc danej karty w trybie VGA
bez driverow? Nie da mi ZADNYCH informacji o tym jakzesz ta karta sie
bedzie zachowywala przy uzyciu normalnych aplikacji.

[...]
> uzyskany wynik bedzie oznaczal rzeczywista predkosc
>danej karty we WSZYSTKICH operacjach.

Nie, bynajmniej nie we WSZYSTKICH, ale wylacznie tych, ktorych nie
obsluguje akcelerator i/lub driver.

>sa wykonywane procesorem (np. polecam przerysowywanie
>jakiejs baaaaaardzo skomplikowanej tabelki w amipro... - wyraznie
>widac, ze nie robi tego akcelerator)

to oznacza jedynie ze Ami Pro nie uzywa wlasciwych ("wyzszych") API.

>, a duzej czesci operacji po
>proatu nie da sie w prosty sposob (czyt. akceleratorem) przyspieszyc.

Fakt niezaprzeczalny

>wielu producentow zdaje sie o tym zapominac, konstruujac akceleratory
>o niesamowitych mozliwosciach, ktore owszem - dzialaja pieknie w
>szczegolnych przypadkach gdy sa wykorzystywane, a w pozostalych
>slimacza sie niemilosiernie. to ze dany typ akceleratora potrafi np.
>narysowac kolo i wypelnic je szlaczkiem sprzetowo, wcale nie oznacza,
>ze wykonanie tego samego np. w programie coraldraw, spowoduje
>skorzystanie z tej funkcji. daje glowe, ze jest dokladnie odwrotnie :)

Z "dokladnie odwrotnie" to spora przesada. Ja czytam mase testow, i
powazne czasopisma zawsze zaznaczaja ze np. dana karta jest swietna
pod windoze, ale slaba pod DOS'em, co bynajmniej nie oznacza, iz
dotyczy to wszystkich kart.

Co do wypelniania kola szlaczkiem - to tez przesada. W kartach video
przyspiesza sie te funkcje, ktorych przyspieszenie ODCZUJE przecietny
uzytkownik danej karty - to podstawa, zas oszukiwanie winbench'ow to
kwiatek do kozucha.

pozdrawiam
Grego

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it