Re: Poszukiwane pr. FFT !!!

Autor: Maciej Lempkowski (mac_at_inx.pm.waw.pl)
Data: Wed 20 Sep 1995 - 13:48:38 MET DST

CZE !

On Wed, 20 Sep 1995, A. Cianciara 39-83 wrote:

> [...]
> : : przepustowym 20 Hz. Jezeli ten przebieg potraktuje FFT a nastepnie wyzeruje
> : : wszystkie skladowe odpowiedzialne z czest. wyzsze od 20 Hz. To co zostanie
> : : znowu potraktuje tym razem IFFT. Na wyjsciu dostane jakis przebieg czasowy
> : : tylko jak on sie ma do tego co chcialem uzyskac ? Co na to sygnalowcy?
> : :
>
> : Otrzymasz cos, co wyglada jak przepuszczone przez bardzo nedzny filtr
> : dolnoprzepustowy. W pasmie zaporowym miejscami slabe tlumienie, w pasmie
>
> Nie bardzo rozumiem dlaczego przeciez wyzszych od 20 Hz skladowych juz niema.

Odpowiedz jest w miare prosta w dziedzinie czestotliwosci filtracja to
przemnozenie widma sygnalu przez okno prostokatne(filtr), jak sie
przejdzie do dziedziny czasu to sie okazuje, ze jest to splot sygnalu z
funkcja Sa (odwrotna transformata okna prostokatnego) a to juz takie
ladne nie jest. Sproboj uzyskac okno prostokatne w dz. czestotliwosci(zdaje
sie ze robi sie filtr nieprzyczynowy) lub moze splot z funkcja Sa :)))))
 W kazdym razie jakos to tak jest, ze filtracji w czasie rzeczywistym nie
da sie zrobic z oknem prostokatnym(f. nieprzycznowy). A na zapamietanych
probkach mozesz robic sobie co zechcesz tylko trzeba pamietac ze
zapamietany sygnal jest jak gdyby uciety oknem np prostokatnym w
dziedzinie czasu co na dziedzine czestotliwosci przechodzi na funkcje Sa,
wiec jak sie zrobi FFT to mamy juz znieksztalcone widmo fajnie co ? :)))
 A tak w ogole polecam ksiazke Wojtkiewicza "Projektowanie filtrow
cyfrowych" czy jakos tak seria "USE"

> : przepustowym spore zafalowania, w okolicach 20Hz straszne piki.

 Mozesz wyjasnic skad te piki bo nie za bardzo rozumiem, chyba ze
zastosowales filtr NOI jakiegos tam rzedu.

 Odpowiedz patrz wyzej.
                                                        MAC