Re: Poszukiwane pr. FFT !!!

Autor: A. Cianciara 39-83 (alexc_at_slc1)
Data: Wed 20 Sep 1995 - 11:52:28 MET DST

Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: A. Cianciara 39-83 (alexc_at_slc1) wrote:
: : Skoro o FFT mowa to mam takie proste pytanko.
: : Jezeli mam przebieg sygnalu i chce go odfiltrowac np. filtrem dolno
: : przepustowym 20 Hz. Jezeli ten przebieg potraktuje FFT a nastepnie wyzeruje
: : wszystkie skladowe odpowiedzialne z czest. wyzsze od 20 Hz. To co zostanie
: : znowu potraktuje tym razem IFFT. Na wyjsciu dostane jakis przebieg czasowy
: : tylko jak on sie ma do tego co chcialem uzyskac ? Co na to sygnalowcy?
: :

: Otrzymasz cos, co wyglada jak przepuszczone przez bardzo nedzny filtr
: dolnoprzepustowy. W pasmie zaporowym miejscami slabe tlumienie, w pasmie

Nie bardzo rozumiem dlaczego przeciez wyzszych od 20 Hz skladowych juz niema.

: przepustowym spore zafalowania, w okolicach 20Hz straszne piki.
: I w dodatku zlosliwe znieksztalcenia fazowe. Ale generalnie jest to
: filtr dolnoprzepustowy.

W takim razie jak to zrobic dobrze ( z sygnalow niegdy nie bylem mocny
a jak wiadomo los jest zlosliwy )?
Konkretnie mam przebiegi zarejestrowane cyfrowo (od ok. 500 do 1500 probek
na przebieg), krok probkowania od 100 us do 2 ms. Zadanie polega na usunieciu
niektorych skladowych (np 50,100,360 Hz) oraz przyciecie filtrem pasmowym
( z reguly 0.5 - 20 Hz lub 50 do 500 Hz).

Alex

--
alexc_at_slc1.geol.agh.edu.pl