Re: PCI vs. VLB

Autor: wojtekp_at_tch.waw.pl
Data: Fri 25 Aug 1995 - 06:51:30 MET DST

> On Thu, 24 Aug 1995, Andrzej Karpinski wrote:
> [..]
> Nie masz racji. To wszystko zalezy od plyty. Na samym poczatku
> rzeczywiscie mialem plyte na ktorej teoretycznie mozna bylo ustawic
> predkosc pracy PCI (pracowalo to pod warunkiem ze mialo ustawione 33 i
> dzialalo tak sobie srednio). Teraz mam taka plyte w ktorej niezaleznie
> jak ustawisz procesor to PCI chodzi na 33 (czyli tak jak bylo obliczony i
> zaprojektowany) czyli z Twoich wypowiedzi wnioskuje, ze nie widziles
> dobrej plyty PCI :-). Jak zobaczysz to pewnie sie przekonasz.
> [...]

I to jest tez prawda. To jest tzw. asynchroniczny zegar na pci. Cos takieg
ozrobil m.in sis (to sa naprawde jedne z najlepszych plyt). Np. plyta asusa
(tzn. wersja z chipsetem sis), moze wymusic niezalezny i w zaden logiczny
sposob nie polaczony takt dla zlacz pci. efekt jest taki ze masz p75, czyli
zegar zewnetrzny procesora 50mhz, czyli pci powinno miec ~25mhz, ale nie,
mozna na nim wymusic ... 40mhz na pci. Nie wiem jak niektore karty to
przezyja, ale znajomy ktory ma w tym s3 868 i cmd (zintegrowane) zyje
dobrze. Wiecej, chwali sie ze tak szybkich kart jeszcze nie widzial.

                                                               Wojtek

Computers are not intelligent. Wojtek Piecek
They only think they are. UNIX Administrator
e-mail: <wojtekp_at_tch.waw.pl> or <wojtekp_at_batory.waw.pl>