(no subject)

Autor: Piotr Wroblewski (piotr_at_highresnmr.biophys.upenn.edu)
Data: Fri 25 Aug 1995 - 04:40:08 MET DST

>Mylisz pojecia, mowa byla oczywiscie o dyskach fizycznych. Mowiac
>prosciej wkladasz do takiej szafki 3 dyskow po 1GB i cala szafka
>widziana jest przez komputer tak jakby to byl jeden dysk o pojemnosci
>1,5-3 GB (w zaleznosci od zastosowanego poziomu RAID).

        Wlasnie o to mi chodzilo (aby wyjasnic moje pytanie: przy
partycjonowaniu jeden dysk fizyczny dzieli sie na kilka fragmentow,
ktore dla systemu sa widoczne jako osobne dyski, mimo, ze i tak
informacje do/od adresowane so na to samo urzadzenie; w przypadku
'odwrotnosci', kilka fizycznych dyskow jest widzianych przez komputer
jako jedno urzadzenie - rozumiem, ze w przypadku RAID, wlasciwe adresowanie
do poszczegolnych napedow przejmuje kontroler, a nie system jako taki).

To tyle slowem uscislenia.

BTW, pojecie RAID nie jest mi obce; to co mnie zmylilo, to polski termin
'macierz'.

Regards,
Pete Wroblewski