Re: PCI vs. VLB

Autor: Piotr Goczal (bilbo_at_polonez.man.lodz.pl)
Data: Thu 24 Aug 1995 - 23:57:57 MET DST

On Thu, 24 Aug 1995, Andrzej Karpinski wrote:
[..]
> moment... czestotliwosc PCI zalezy od czestotliwosci procesora...
> przy 40MHz bedzie to 20MHz na PCI... nie specjalnie mnie interesuje,
> co tam siedzi w tych 2000 komputerow z Alfa w srodku jakie sie
> rocznie sprzedaje ;)
Nie masz racji. To wszystko zalezy od plyty. Na samym poczatku
rzeczywiscie mialem plyte na ktorej teoretycznie mozna bylo ustawic
predkosc pracy PCI (pracowalo to pod warunkiem ze mialo ustawione 33 i
dzialalo tak sobie srednio). Teraz mam taka plyte w ktorej niezaleznie
jak ustawisz procesor to PCI chodzi na 33 (czyli tak jak bylo obliczony i
zaprojektowany) czyli z Twoich wypowiedzi wnioskuje, ze nie widziles
dobrej plyty PCI :-). Jak zobaczysz to pewnie sie przekonasz.
Poza tym wczesniej pisales cos o jakis kartach ktore beda chodzic z PCI i
486 a nie beda chodzic z Pentium. Wrong.... PCI to PCI zawsze chodzi na
33 (patrz powyzej dobra plyta) i jest zupelnie nie zalezne od typu
procesora. Podejrzewam, ze gdyby byl odpowiedni chipset to podlaczylbys
to i do "dziadka" 386.
Pozdrawiam
                Piotr vel Bilbo