Re: ogolnie o liscie Pecet

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 26 Jul 1995 - 16:50:31 MET DST

> Otoz to. Wiadomo jak dogadac sie to jak Polak z Polakiem ...
> (wiem ze to komentarz listu powyzej :)))

Wiem ze wiesz :))) nieh rzyjom tradycje narodowe :))))

> Mam wprawe w instalowaniu NT oraz wprawe w rozwalaniu 95. Zazwyczaj potrafie
> zrobic jedno i drugie w czasie nie przekraczajacym 24 minut.
> I dlatego twierdze na podstawie doswiadczenia ze NT jest lepsze (wczesniej
> napisalem tutaj dobre, ale dokonalem zmiany). Natomiast 95 jest
> ___FATALNA___.

Przyznaje sie bez bicia, temat wywolalem zeby zaczac jakas dyskusje.
Na temat NT hmmm ............ nie wiem nic :)))))))
wiem tylko ze preffered 12MB of RAM , na czym moja wiedza sie konczy.

> Przemilcze tutaj moja "milosc" do produktow pewnej firmy.
> NT jest stabilne (naprawde, faktem jest ze wylozylo sie ze trzy razy, dwa z
> nich w dosc glupich okolicznosciach, ale przez 1.5 roku dziala bez
> zastrzezen) i jest wielozadaniowe.

Ja moze powiem inaczej. Zna ktos ftp.micfosoft.com ? ja probowalem stamtad
sciagnac cokolwiek. Jeszcze w zyciu nie udalo mi sie sciagnac
zbioru dluzszego niz 80KB. Zawsze trabi ze costam zerwane, zamkniete,
konekcja odmowiona itp/itd :( a host sam po zalogowaniu pisze ze chodzi
na win NT. Raz nawet dostalem komunikat, nie pamietam doslownie,
ze host jest zajety czyms innym i dlatego zrywa moja konekcje.
Myslalem ze walne glowa w stol :))
A co ciekawsze, ftp.novell.com nie wiem na czym on jest, ale
pomimo ze ping jest dluzszy, nie zrywa mi polaczenia.
Poza tym do micrsoft mam wiecej zgubionych pakietow :(
byc moze przyczyny leza w sieci, ale czy tylko ?

> Choc pewnie pojecie wielozadaniowosci
> jest troche inne w wielu firmach, to tutaj mozna np. odpalic dwie aplikacje
> dzialajace dosc dobrze. W 95 problem ten rozwiazali troche inaczej.

Czyli gorzej :( a wlasciwie wcale. Juz zauwazylem ze w win95
zajetosc systemu jest dwustopniowa. Pierwszy to klepsydra ze strzalka,
a druga to standardowa klepsydra.

> Stwierdzili ze wielozadanowosc to jest proces kiedy jedna aplikacja moze
> rozsypac sie jednoczesnie w kilku miejscach. O 3.1/3.11 w ogole nie bede
> pisal.

Bo nie ma o czym, chyba ze ktos ma ochote posluchac laciny :)))))))

> Natomiast jesli chodzi o OS/2 (pol systemu jak niektorzy mowia) to nie mam
> doswiadczen z pracy bo .... 3 dni zajelo mi jakotako skonfigurowanie
> systemu, tak aby nie lecial na m... po czymkolwiek.

Z tym sie zgadzam. Skonfigurowanie os jest conajmniej trudne.
My z kolegami podchodzilismy do instalacji parokrotnie, zanim
zaczelo chodzic tak jak chcielismy. ale uffff.... :))) chodzi.
Co ciekawe, wiele aplikacji windowsowych ktore nie chca chodzic na os,
nie chodza takze na win95 :))

> W tej chwili pracuje na
> nim jeden czlowiek u nas w pracy, ale wole sie nie pytac jak (szanuje swoje
> uszy).

trudno mi sie do tego ustosunkowac. Mnie wkurzylo, jak po zainstalowaniu
karty dzwiekowej z glosnikow uslyszalem jeden wielki, niesamowity RYK ,
ktory w kolko sie powtarzal. Pomoglo odciecie glosnikow :))
Jak sie okazalo instalator nie jest w stanie stwierdzic czy parametry,
tzn I/O oraz IRQ sa prawidlowe, i odwala numery.
Lecz po pozadnym skonfigurowaniu nie bylo problemu :)

Konfiguracja VLM'ow tak zeby chodzily z TCP/IP tez nie jest zadaniem
najprostszym. U nas potrafi to zrobic tylko jeden czlowiek.

> Moze nie rozumiem ideologii OS, ale czlowiek bardzo prosty juz nie
> jestem, bawilem sie roznymi systemami, wydawalo mi sie ze troche
> trudniejszymi a tutaj niespodzianka.

Ano niestety. Tak sie przygladalem osowi, i na poczatku mnie odrzucilo.
On wyglada gorzej niz win 3.0 ! (pomyslalem sobie :)))
Ale coz, tak sie sklada, ze w OS rysowanie tych wszystkich ramek, ikon,
reakcje na mysz sa obslugiwane przez jakis proces, ktory w kazdej chwili
mozna wymienic na cokolwiek innego. Tylko na co ? skoro w tej chwili nie ma
wyboru ??? Naprawde mam nadzieje ze bedzie w czym wybierac :)

> Aha. OS/2 instalowalem z komercyjnego pakietu. Zadne tam demo, kradzione czy
> cos jeszcze. Pelny pakiet z Windowzami na compactach.

Ja tez :)
> Wojtek

> Computers are not intelligent. Wojtek Piecek
> They only think they are. UNIX Administrator
              ^^^^^^^^^^^^^ They are thinking ?

> e-mail: <wojtekp_at_tch.waw.pl> or <wojtekp_at_batory.waw.pl>

  Pozdrawiam wszystkich sympatykow pecetow :)))))

                                oOOo
                       | Grzegorz Szyszlo network administrator |
                       | mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |