Re: Troche wieksze pytanko...

Autor: wojtekp_at_tch.waw.pl
Data: Tue 25 Jul 1995 - 19:11:21 MET DST

> Poniewaz jeden z uczestnikow listy "narzekal" na brak listow, sprobuje
> wywolac dyskusje. Otoz za niedlugi czas zamierzam dokonac wymiany karty
> graficznej na jakas lepsza. Interesuje mnie jakie jest Panstwa zdanie i
> doswiadczenia w materii kart graficznych, stosunkowo niedrogich, dla
> magistrali PCI. Ja osobiscie uwazam ze (tak mi sie wydaje) obecnie
> stosunkowo niezla oferta dla zastosowan nieprofesjonalnych (czyli
> domowych: wizualizacje wynikow, moze gry?) sa calkiem niezle wyroby firmy
> Diamond badz Number Nine oparte o procesor graficzny S3 (i nowsze jego
> [...]

Bardzo dobre karty. Moge to powiedziec zwlaszcza o karcie Diamond
Stealth 64. Stara wersja (964) jak i nowa (968 - wzbogacona o sprzetowy MPEG)
sa dosc wydajne. Z grupy kart 64-bit i dostepnych dla normalnego klienta (no
powiedzmy) jedyne jakie sie licza dla mnie to ATI Mach64 i Stealth64. Obie
karty na VRAM. Kosci S3 zaczynaja ostatnio dosc przebojowo wkraczac na rynek
i to w obu gatunkach. 864 i 868 (te same co 9XX ale na kosciach DRAM) sa
aktualnie najszybszymi kartami DRAM !!!! Dodatkowo mozna stosowac pamieci
EDORAM w kartach graficznych (!!!) co powoduje ze karta DRAM zaczyna
doganiac karte VRAM. Takie rozwiazanie zastosowal ASUS w swojej karcie na
szynie MEDIA-BUS (wlasna szyna f-my ASUS).
Zwlaszcza polecam wersje 864 i 868 ktore mozna z powodzeniem stosowac w
srodowisku Linux. FANTASTYCZNIE i dosc zwawo biegaja aplikacje. Jako jedna z
nielicznych dziala rowniez jako karta kolorowa pod NeXTSTEP (!!!).
Jesli beda jakies pytanie to bardzo chetnie napisze cos wiecej na ten temat.
Zwlaszca ze juz od pewnego czasu nosilem sie z mysla o zalozeniu listy typu
comp.sys.pc.hardware po polsku i w polskich warunkach rynkowych.

                                                               Wojtek

Computers are not intelligent. Wojtek Piecek
They only think they are. UNIX Administrator
e-mail: <wojtekp_at_tch.waw.pl> or <wojtekp_at_batory.waw.pl>