Re: Dlaczego OS/2 - znowu

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Thu 23 Jul 1998 - 23:45:35 MET DST

"Mariusz =?iso-8859-2?Q?Kie=B3pi=F1ski?=" <kielpa_at_friko6.onet.pl> wrote:

>towanie
>
>Bij=EA si=EA w piersi . Racja. Mo=BFna to obej=B6=E6. Na tym etapie =
>mojego listu umkn=B1=B3 wam jednak(przepraszam odpowiadam w tym =
>
>miejscu zbiorczo) pewien w=B1tek. Kto ma to zrobi=E6 ?.

jak to kto ? czlowiek ktory zajmuje sie administracja komputerami :)
taka przecietna sekretarka przeciez nawet windowsow sobie nie zainstaluje,
wiec jaka roznica.

>Pisz=EA dalej
>w liscie o pewnej niewiedzy na poziomie elementarnym. Sam =
>te=BF nie jestem alf=B1 i omeg=B1, ale zdaje sobie spraw=EA jak
>wiele czasu potrzeba aby wykszta=B3ci=E6 elastyczne kadry zdolne
>do =B6wiadomego z merytorycznego punktu widzenia wyboru =
>sprz=EAtu i oprogramowania dla swojej firmy. Odbija si=EA to
>na redukcyjnej tendencji do kreowania stanowisk pracy
>dla r=F3=BFnego rodzaju administrator=F3w(redukcje koszt=F3w).

to juz jest wewnetrzna sprawa firmy. skoro im szkoda forsy na admina
nawet na 1/4 czy mniej etatu, i skoro szkoda firmie forsy by
temu adminowi dodatkowo zaplacic za ekspertyzy i propozycje zmian/zakupow,
to co sie dziwic ze firma kupuje niepotrzebnie drozszy sprzet, i drozsze
oprogramowanie z ktorego funkcji i tak nie korzysta :)
napraszanie sie na sile nie ma wiekszego sensu. bo dyrektorzy
i tak wiedza lepiej. no to niech sobie wiedza, i narazaja firmy na straty.

>Jasna =
>pr=EAdzej czy p=F3=BCniej robi si=EA BOOM! w takiej firmie ale to ju=BF =
>inna
>bajka. =

na przyklad padnie dysk w serwerze, bo szefostwu bylo szkoda forsy
na kupno drugiego do mirroringu, lub streamera. to juz decyzja firmy.
skoro chca ryzykowac, niech ryzykuja.

>Przyk=B3ad ten by=B3 jednak cokolwiek niefortunny za co koleg=F3w od Linu=
>xa
>przepraszam.

coz. w tym watku pokazalem sie jako linuxiarz, ale na codzien to ja
siedze na linuxie i os/2 na przemian. glowna platforma dla mnie jest os/2.

http://www2.hursley.ibm.com/netrexx/

>Ale jest taki drobiazg - programuj=EA=
>w=B3asne biblioteki dll zgodne ze specyfik=B1 moich zainteresowa=F1.
>Podejrzewam ,=BFe musia=B3bym pozna=E6 api specyficzne dla Linuxa.

nie ma sily. musialbys poznac :)

>S=EAk w tym ,=BFe ja to wiem ludzie z tej grupy to wiedz=B1 a wielu nie .=

no to wystarcza proste przyklady. dlaczego www.tvp.com.pl czesto
jest nedostepny ? bo sie wywala. jest na NT. tak samo wiele innych hostow.
taki www.eragsm.com.pl chocby. to dwa pierwsze lepsze przyklady.

>[....]
>
>Wiem ,=BFe temat jest powielany. My=B6l=EA jednak =BFe warto co jaki=E6 =
>czas gdy nadarza si=EA okazja wywo=B3a=E6 ma=B3=B1 burz=EA pogl=B1d=F3w -=
> =
>
>chocia=BFby po to aby sprawdzi=E6 jak one =
>(nasze w=B3asne) ewoluuj=B1 na przestrzeni czasu.
>Ciesz=EA si=EA z odzewu - duch w narodzie nie zagina=B3 !

tu sie nic nie zmienia. microsoft ma monopol, a caly swiat ma klapki
na oczach. chociaz to sie powoli zmienia, szkoda ze na razie tylko
na korzysc linuxa (oracle ma wypuscic oracle8 , netscape ma wypuscic
netscape server, adaptec z laski swojej wreszcie udostepnia dokumentacje
techniczna do swoich sterownikow, bo sie slabo sprzedaja nie majac
supportu na linuxa :))))