Re: Diament a cyrkonia

Autor: wengag <wengag_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri, 19 Oct 2007 08:12:28 +0200

aleksandrine_at_poczta.onet.pl pisze:
> Mam takie pytanie, zastrzegam, ze jestem kompletnym laikiem -jak odróżnić
> diament od cyrkonii? Da się tak na oko? Czytałam kiedyś, że inaczej odbijają
> światło. Inaczej to znaczy jak? I jakie jeszcze kamienie, poza cyrkonia, "udaja"
> diamenty?
>
> Pozdrawiam
> A.
>
> Na oko odróznisz tylko kiedy masz przed sobą postać naturalną, czyli diament i cyrkonie, syntetyczną. Ty zaś jak sądzę pytasz o różnicę pomiedzy _brylantem_ a cyrkonią?
Na oko się nie da, chyba że ktoś ma WIELKIE opatrzenie.
Kasiu Ty mnie już raz zaskoczyłaś z chalcedonami malawii chyba?, jeśli
odróżnisz na oko brylant od cyrkoni...wypisuję się z listy :).
Poza cyrkonią jest kila imitacji brylantów, wspomniany cyrkon, topaz,
kryształ górski, szkło, moissanit, YAG, i kilka innych.Dotyczy to
zarówno diamnetów o barwie białej jak i kolorowej.
Rafał