Re: losy kolekcji

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Tue 28 Aug 2007 - 13:06:59 MET DST

On 27 Sie, 21:56, Tomek Praszkier <pra_to...@poczta.onet.pl> wrote:
> Sprawa przyszłości zbiorów jest chyba dość zróżnicowana.
> Wydaje mi się, że są dwie podstawowe postawy, z których wynikaja dwa
> modele rozwoju sytuacji.
>
> Pierwsza grupę stanowią ludzie, którzy zbierają okazy o małej
> wymiernej/obiektywnej wartości, o znaczeniu sentymentalnym itp -
> zbieraja tzw ziemniaki ;-)) Robią to wyłącznie jako formę aktywnego
> wypoczynku i nie traktuja hobby zbyt serio. Im jest wszystko jedno co
> stanie się z ich zbiorami. Wydaj mi sie też, że do tej grupy należą
> wszyscy początkujacy kolekcjonerzy.

> [...]
Ja jestem zbieraczem ziemniaków i w początkowej grupie drugiej.
Znalezienie "ziemniaka" jest dla początkującego zbieracza i
kolekcjonera fazą przejściową do drugiej grupy.
Zbieranie okazów z tzw drugiej grupy wymaga większego nakładu
finansowego na co można pozwolić sobie w chwili odpowiednich dochodów
lub sponsorów (rodziców). Tak jak pisałeś znalezienie ziemniaka pomimo
mniejszej wartości kolekcjonerskiej ma inne ważne znaczenie -
mobilizuje do uzyskania ninerału drugiej grupy. Radość dzieciaków ze
znalezienia błyszczącego "ziemniaka" jest niezwykłym przeżyciem
pozostającym w pamięci przez wiele lat.
Myślę , że każdy ze zbieraczy drugiej grupy zaczynał kiedyś od
ziemniaków - sięgnijcie pamięcią wstecz.
W swojej kolekcji posiadam kilka "ziemniaków" z przed kilkunastu lat i
znalezionych kilka dni temu częś przekazałem młodszym zbieraczom a
część pozostanie w moich zbiorach.
Jurek B.