Re: losy kolekcji

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Mon 27 Aug 2007 - 21:16:37 MET DST

> W Wojcieszowie ( Miłek) znalazłem kalcyt a na górze Żelaźniak piryt
> P.s. Jak usunąć żółty nalot związków żelaza z kalcytu . Kwas odpada bo
> kalcyt to węglan wapnia

Sprobuj jakimis zwiazkami kompleksujacymi jony Fe (ale takimi zeby powstaly
kompleks Fe byl dobrze rozpuszczalny w wodzie).
Chodzi o to, zeby tym sposobem rownowage ukladu przedstawiona iloczynem
rozpuszczalnosci danego nierozpuszczalnego zwiazku Fe przesunac w odpowiednia
strone:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Iloczyn_rozpuszczalno%C5%9Bci
http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&q=kompleksy+%C5%BCelaza&btnG=Szukaj&lr=
http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&q=zwi%C4%85zki+kompleksowe+%C5%BCelaza&btnG=Szukaj&lr=