Re: losy kolekcji

Autor: Mira Saternus-Lubbe <miraewa_at_onet.pl>
Data: Sun 26 Aug 2007 - 23:09:44 MET DST

Witam,

Temat, przyznam, trochę mnie gryzie. Mój zbiór to akurat nie minerały,
lecz skamieniałości, ale problem pozostaje. Właściwie okaz nieopisany
jest mało lub wcale użyteczny i wydaje mi się, że naszym obowiązkiem
jest zostawić kolekcję jak najlepiej opisaną (wtedy może zamiast ją
wywalić spadkobiercy pokażą lub oddadzą komuś kompetentnemu, jeśli sami
nie zdążymy) . Hm, trochę wśród geologów dziwi postawa "nie myślę, co
będzie z kolekcją po mojej śmierci" - kto jak kto, ale akurat geolog
powinien mieć długą perspektywę czasową i wiedzieć, że okaz nas
przeżyje... Wyciągając jakiegoś trupa (kłania się wątek o nekrofilii:)
mam czasem przykre poczucie, że z perspektywy czasu rozumianego
geologicznie to właśnie zaczynam najpewniej proces destrukcji okazu.

Pozdrowienia
Mira