Magnetyt z Kletna

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Sun 19 Aug 2007 - 20:53:26 MET DST

O minerałach z Kletna napisano już prawie wszystko jednak chciałbym
pokazać jak zachowuje się magnetyt w polu magnetycznym. Zjawisko
znane, ale ciekawe. Na www.fotosik.pl wpisując magnetyt lub Kletno
możecie zobaczyć jak w polu magnetycznym do magnetytu "przyklejają"
się opiłki żelaza . Mniejszy kamień "przykleja" opiłki tylko z jednej
strony. Lepiej będzie możne zobaczyć na Google Video wpisując magnetyt
lub Kletno ( chyba dopiero od jutra) . Znalazłem kilka podobnych
kamieni ale tylko dwa wykazywały w/w właściwości.
Zabierając kawałek magnesu ( ze starego głośnika ) i odrobinę opiłków
żelaza w prosty sposób na miejscu można określić czy znaleziony
minerał zawiera magnetyt i określić jego położenie. Będąc w Kletnie
miałem kompas ale nie wykazywał anomalii w pobliżu znalezionych
kamieni.
Kto chce niech ogląda.