Strzegom i kolekcjonowanie

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 10:42:27 MET DST

Własnie wróciłem z 1 dniowego wyjazdu do Strzegomia.
I po raz kolejny przekonałem się, że mitem jest mówienie jak
trudno cos tam samemu znaleźć.

W czasie trwającej pół godziny penetracji pegmatytów Borowie 17
udało sie nam własnorecznie wydobyć 1 bardzo ładny okaz skalenia
(około 7 cm), 1 kompletny kryształ jasnofioletowego fluorytu
(niestety odpadł od matrixu) o wielkosci około 2 cm oraz niezwykle
duży jak na Strzegom kryształ biotytu wielkości 3 cm. Podkreslam
pół godziny w jednym kamieniołomie.

Tak więc zachęcam...

T.