Re: Lato, Lw體ek i agaty.

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 21:19:18 MET DST

On 17 lip, 2007, at 17:03, Bartek Komorowski wrote:

> Obiecalem zatem pisze. Tak na goraco ciezko jest pisac bo wszem
> wiadomo ktos sie mimo wszystko musial napracowac by owe Lato
> stowrzyc. Ale ja sam bylem tylko gosciem i obserwowalem wszystko z
> perspektywy.
>
> 1. Ilosciowo bizuterii bylo teraz znacznie wiecej niz prawdziwych
> okazow, mowie juz moze nie o typowych ziemniakach ale o "patatach"
> powiedzmy tych ze sredniej polki moze naliczylem 4 ciekawsze
> sztuki. (w cenie od 200 do 400 zl)

Ja nie zauwa偶y艂em r贸偶nicy w por贸wnaniu z zesz艂ym rokiem. Wtedy
te偶 by艂o bardzo ma艂o dobrych okaz贸w. Jedyne co to to w tym roku
iloi艣膰 czysto "kamieniarskich" stoisk osi膮gn臋艂a 40 czyli sta艂a
si臋 najwi臋ksza w dziejach Polskich gie艂d od 10 lat. Oczywi艣cie
ilo艣膰 nie zawsze idzie w parze z jako艣ci膮...

> [...]
> najpiekniej a nie najgesciej. fakt ten jednak nieusprawiedliwia
> zbyt duzego przeladowania gablot dziesiatkami okazow ktore byly
> znacznie ponizej standartow wystawowych. Zawiedziony bylem tez
> ekspozycja z N.Kosciola - tu praktycznie nie bylo okazow jakie by
> mogly powalac - przyznam ze na sprzedaz byly niejednokrotnie
> ladniejsze niz te z gabloty. Glowna wystawa byla zlozona przede
> wszystkim z ametystow i innych popularnych okazow z Brazyli - nie
> to bym mial cos na przeciw ladnym okazom z Brazyli bo sam je mam
> ale byla to tylko czysta handlowka powielana w kilku gablotach.

To niezupe艂nie prawda... Geody z Brazyli cho膰 zajmowa艂y najwieksz膮
sal臋 nie by艂y g艂贸wn膮 wystaw膮 - by艂a to kolekcja Miko艂aja
Podlaszczyka. G艂贸wna - tytu艂owa "Diamenty, szmaragdy, rubiny -
kamienie szlachetne" - wystawa by艂a w ma艂ej salii i by艂a w mojej
opini jedna z najlepszych jakie kiedykolwiek by艂y wystawiane w
Polsce. Nawet zachodnie gie艂dy nie powstydzi艂y by si臋 niekt贸rych z
okaz贸w. Geody by艂y wystawiane dla "zwyk艂ych ludzi" i bardzo sie
wszystkim podoba艂y...

> 3. Tu sam juz nie bralem udzialu ale ludzie ktorzy pojechali na
> pole w Ploczkach by cos poszukac pojechali jak na rzez...
> organizator ani nie zadbal by chocby zrobic jakas odkrywke w ktorej
> mogli by podlubac kolekcjonerzy a za transport trzeba bylo zaplacic
> 6zl i to tylko za 4 kilometry co nawet w PKS-e wychodzi jak za
> zboze. do tego by zmniejszyc zapal amatorzy ploczkowskich agatow
> musieli pedalowac od drogi az do samego pola co tez daje spora
> strate czasu.

Status prawny p贸l jest nieuregulowany i nie by艂o mo偶liwo艣ci
zrobi膰 odkrywek. By膰 mo偶e ju偶 w przysz艂ym roku b臋dzie inaczej.

Tomek