Re: wykrywacz uranu

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 19:18:23 MET DST

On 17 Lip, 13:30, Andrzej Pełka <U...@wp.pl> wrote:

> Widziałem, dzięki. Ciekaw jestem jaką gęstość ma pierwszy kamień
> który mierzyłeś (nie wiem czemu odniosłem wrażenie, że większą od
> pozostałych) i jakie uzyskałeś wyniki pomiarów w mikrorentgenach?
> Mierz kamienie pojedynczo, nie w towarzystwie innych (min. 3-4 m
> dystansu) i najlepiej metodą "na styk" z radiometrem. Ale dźwięki, to
> on wydaje zupełnie nieziemskie... :-)
>
> Andrzej

Nie mam doświadczenia z radiometrem ( brak intrukcji ) nie wiem czy
mierzyć promieniowanie w określonym czasie np. 1 min. Jak mierzysz
objętość kamieni do określania gęstości ( d=m/v)? Skala na geigerze
jest do 300 mikro R/h i przełącznik x1 ix10 . Kamień z czarną plamą
( ostatni ) warczy na X 10 do końca skali.