Re: A żeby nudę trochę odgonić

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 23:49:39 MET DST

Użytkownik "tomasz ferenc" <nemeczek21@wp.pl> napisał w wiadomości news:mailman.62.1184309077.423.mineraly@man.lodz.pl...

> Wiesz Andrzeju sam jestem ciekawy o te czarne nagromadzenia.
> Niestety nie posiadam bogatej wiedzy odnośnie rozpoznawania minerałów.
> Dlatego właśnie korzystam z wiedzy innych i ciągle zadaję pytania na
> forum. Mam nadzieję że i tym razem odezwą się fachowcy i skomentują
> zdjęcia.Osobiście mogę doradzić z kim rozmawiać aby bezproblemowo
> "czesać" kamieniołom (nastąpiła zmiana dyrekcji kopalni). Jeżeli chodzi
> o minerały z czarnym nalotem to znajdziesz je po lewej stronie na
> hałdach z odpadami po produkcyjnymi. W okolicy w miejscowości Łączki
> [...]

Nic się nie przejmuj Tomku - "od tego" jesteśmy amatorami, żeby nie
wiedzieć wszystkiego i pytać. :-) Jeśli zaś uważnie przejrzysz temat
z archiwum, to zobaczysz tam odpowiedź której kiedyś udzielił mi
częsty dawniej bywalec grupy, Irek Balicki:
http://lists.man.lodz.pl/pipermail/mineraly/2003/07/3658.html
Z dwa miesiące temu byłem w Sławniowicach i łażąc po kamieniołomie
rozglądałem się za czymś mineralnie bardziej efektownym. Jednak nie
mam coś ni szczęścia, ni talentu do trafień w środowisku wolnym od
podniesionego promieniowania. :-) Stanęło na tym, że wraz z synem
który mi towarzyszył tego dnia, machnęliśmy sobie i otoczeniu parę
fotek oglądając przy okazji wielkie wiertary wraz z zestawem takich
samych wierteł, pozostawione przez górników w łomie. Może je tu
kiedyś jeszcze pokażę. Odnośnie wspomnianych przez Ciebie Łączek,
jestem przekonany, że dawniej wydobywano tam glinę na potrzeby
miejscowej cegielni, bo teren wokół stawu jest dość mocno zryty.

                                                         Andrzej